sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Winter Cup - Covasna - Raliul Zapezii Comandau 2011

Dupa ce a fost amanat cu o saptamana,iata ca ninsorile au facut posibil desfasurarea Raliului Zapezii de la Comandau 2011 azi pe 29 ianuarie.
Intr-un peisaj feeric echipele s-au aliniat la startul probelor speciale insumand un total de 53,2 km.

Capul de afis al listei il constiuie de departe vicecampionului national de raliuri , Valentin Porcisteanu (Mitsubischi EVO 9)care a si castigat competitia avand ca si navigator pe Alina Bunica.
Dar au fost si echipaje DACIA care au fost o placuta surpriza, cum ar fi si echipajul Angheluta Cristian/Ciomohuz Dan, ocupand locul 8 la final pe o Dacia Logan.
Trebuie remarcat faptul ca a participat si o masina Dacia Duster !






foto:Bogdan Barabas

Dacia Duster masina anului 2011 in Croatia


Modelul Dacia Duster a fost desemnat autoturismul anului 2011 în Croaţia, a afirmat, vineri, premierul Emil Boc, după întâlnirea avută cu primul-ministru al Republicii Croaţia, Jadranka Kosor. Duster este un model de tip crossover, care combină formele unui automobil coupe cu cele ale unui vehicul de familie de tip MPV (Multi Purpose Vehicle).

Primul model SUV al costructorului Automobile Dacia a fost lansat la la începutul lunii martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva, iar în primele zece luni ale anului trecut, au fost produse 60.578 de unităţi la uzina de la Mioveni. Duster este cel de-al şaselea model al mărcii şi primul SUV Dacia.

sursa: mediafax

vineri, 28 ianuarie 2011

Maşina oficială a Festivalului George Enescu este Dacia Duster

Dacia anunţă un nou parteneriat de imagine. De data aceasta, versiunea de top a lui Duster va fi maşina oficială a Festivalului George Enescu. Dacia este de şase ani partenerul Premiilor Gopo şi al Târgului de Carte "Gaudeamus". Ediţia din acest an a Festivalului George Enescu va avea loc între 1 şi 25 septembrie 2011, la Bucureşti. Asocierea Dacia cu prestigiosul eveniment cultural organizat de Guvernul României – Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional reprezintă o premieră.

Pe lângă transportul personalităţilor care vor participa la evenimentul respectiv, Dacia va asigura şi un Duster 4x4 pentru Ioan Holender, directorul festivalului. Ioan Holender va folosi modelul Dacia Duster pus la dispoziţia sa pentru deplasările sale în România pentru a organiza evenimentul de la Bucureşti.

joi, 27 ianuarie 2011

Dacia Duster de 850 de cai putere

Dacia pregăteşte o nouă lovitură de imagine: un Duster de 850 de cai putere ar putea fi pregătit pentru cursa Pikes Peak International Hill Climb de anul acesta, scrie
Le Blog Auto



Dacia Duster Pikes Peak va avea un motor de 850 de cai putere derivat dintr-un propulsor Nissan GT-R V8 de 3,8 litri varianta de competitie FIA GT1 denumită R35 GT-R GT500 preparat de Sodemo. Greutatea maşinii va fi de 900 de kilograme. Deocamdată nimic nu este oficial, dar prin paddock-urile de la Trofeul Andros circulă tot mai multe zvonuri despre dezvoltarea super Dusterului.

Cursa Pikes Peak International Hill Climb are loc în Colorado, Statle Unite pe o distanţă de 19,99 kilometri. Traseul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Maşinile se întrec pe macadam, dar şi pe asfalt, cursa având 156 de viraje. Competiţia se află în calendarul oficial FIA International Events, având 150 de participanţi din toată lumea.

Daca informatia este adevarata, parera mea este ca dacia pluseaza in lumea sporturilor cu motor si imi ridic un oarecare semn de intrebare, daca nu cumva acest demers de participare in diferite competitii prefigureaza lansarea unui model sport de serie, mai ales ca ultimele speculatii sugereaza un model la care nu ne-am putea gandi.

miercuri, 26 ianuarie 2011

Viitorul model Dacia este inimaginabil


Stephen Norman, directorul de marketing al Grupului Renault la nivel mondial, a declarat într-un interviu acordat jurnaliştilor francezi de la Caradisiac că următorul model Dacia va fi lansat în primăvara anului viitor, acesta urmând să fie "unul excepţional". Conform oficialului Renault, caracteristica principală a noului model - este faptul că formele sale sunt imposibil de imaginat.


"Următorul model Dacia va fi unul excepţional prin faptul că nici măcar nu vă puteţi imagina forma sa. Acesta va fi lansat la Salonul Auto de la Geneva din 2012. Ulterior, veţi fi martorii unei lărgiri ale gamei. Ceea ce vă pregătim, lăsând la o parte marketingul, este o gamă ceva mai mare de modele pentru ca din ce în ce mai mulţi clienţi să înţeleagă avantajele pe care le are această marcă", a declarat Norman.

Întrebat despre potenţialul "canibalism" care ar putea să afecteze gamele Renault şi Dacia (Clio-Sandero şi eventual Duster-Koleos), Stephen Norman a exclus o astfel de idee, argumentând cu faptul că atât marca Dacia, cât şi marca Renault au crescut în 2010 pe pieţele pe care acestea se regăsesc împreună.

"Dacia a explodat, Renault a progresat. Nu există nici măcar o regiune a lumii pe care Renault să nu fi progresat în 2010. În plus, colaborarea dintre Dacia şi Renault este studiată de toate companiile lumii ca un model de succes", încheie Norman.

via | Caradisiac

Loganul va mai fi produs doar in Maroc si Rusia

Dacia Renault va lansa la sfarsitul acestui an un nou model, care va inlocui Loganul. Viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, sustine ca la Mioveni va fi produsa o masina de oras.



Iordache a mai dezvaluit ca Loganul va mai fi produs doar in Maroc si Rusia. "Noua masina va fi una de oras, la un pret accesibil. Sigur nu va fi electrica", ne-a spus viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, fara a da insa alte detalii. Conform unor surse din uzina, noul model va fi un Logan modificat in proportie de 60%. In plus, masina va fi de mic litraj, cu motor de circa 1.200 de centimetri cubi, consum redus si trei airbaguri si ABS obligatoriu, conform cerintelor UE.

Pretul carburantilor la pompa a fost majorat nejustificat, spune ANAF

Pretul carburantilor la pompa a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fara a fi determinat de evolutia cotatiilor de bursa la titei, cursul valutar si taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, castigurile nefiind reflectate corespunzator. Concluzia rezulta din raportul intocmit in cazul producatorilor si distribuitorilor de benzina si motorina, aflat pe masa premierului si citat de Mediafax.



"Urmare analizelor de risc efectuate, a rezultat ca, in perioada anului 2010, piata pe care opereaza producatorii si distribuitorii de carburanti a suferit mutatii remarcabile concretizate in practicarea unor preturi mari la pompa, in conditiile in care categoriile de cheltuieli cu costurile de productie si distributie (cu exceptia TVA si accize) au ramas relativ constante sau au prezentat evolutii nesemnificative. Pe cale de consecinta, in mod normal din punct de vedere fiscal, aceasta situatie ar fi trebuit sa genereze profituri mult mai mari si, prin urmare, impozit pe profit mai mare, precum si TVA de plata majorata", se arata in document.

In ceea ce priveste evolutia cotatiilor de bursa pentru titei, ca materie prima de baza, s-a constatat ca, la inceputul anului 2010, cotatia de referinta la New York a fost de 80 dolari pe baril, pentru ca la 15 decembrie 2010 petrolul sa fie tranzactionat la circa 90 dolari. "Fata de aceste date, nici in acest caz nu se justifica cresterea de circa 20% a pretului la pompa", este concluzia Guvernului.

Deci in concluzie, protestele de la benzinarii sunt justificate !

marți, 25 ianuarie 2011

Sindicalistii de la Dacia protesteaza

La această oră, Piaţa centrală din Mioveni este arhiplină. Muncitorii de la Dacia au ieşit să protesteze împotriva măsurilor de austeritate, împotriva preţurilor mari la alimente şi carburanţi şi împotriva taxei care se va aplica şi maşinilor fabricate la Uzina Dacia.

Liderii de sindicat de la Dacia doresc să nu se modifice Codul Muncii, pentru că în acest fel, spune ei, ar deveni sclavi.

"Va fi un protest împotriva modificărilor Codului muncii, legilor cu privire la contractele colective de muncă, legii sindicatelor, legii conflictelor de muncă şi împotriva scumpirii carburanţilor", se arată într-un comunicat transmis de Sindicatul Autoturisme Dacia, potrivit agerpres.ro.

Sindicaliştii de la Dacia spun că vor merge şi în Bucureşti pentru a protesta.

Mitingul de protest se va desfăşura între orele 13.00 şi 16.00, pe platoul din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor din oraşul Mioveni.

Petrom si Rompetrol au anuntat ca de astazi ieftinesc carburantul

Petrom si Rompetrol au anuntat ca de astazi ieftinesc carburantul cu cativa bani. Nu ca urmare a protestelor soferilor, ci dupa eliminarea unei taxe de un cent.



Datorită reducerii componentei de taxare cu 0,01 USD, ca urmare a sistării colectării taxei reprezentând Fondul Special de Produse Petroliere, preţul carburanţilor în benzinăriile OMV şi Petrom se va reduce cu 4 bani/litru (inclusiv TVA aplicat taxei de 1cent/litru), începând cu data de 25.01.2011", anunta Petrom.

Si Rompetrol a taiat 3 bani pe litru din pretul carburantilor din acelasi motiv.

Taxa a fost introdusă pentru a acoperi datoriile fostei Companii Romane de Petrol, de aproape 650 de milioane de dolari, şi s-a aplicat de la 1 ianuarie 2001.

Reducerea preturilor la carburanti vine pe fondul protestelor soferilor, care reclama cresterea galopanta a preturilor la carburanti.

Guvernul a anuntat ca va face verificari la companiile petroliere, insa trebuie precizat ca cea mai mare parte din pret, 70% potrivit unor surse, este alcatuit de taxele percepute de stat.

luni, 24 ianuarie 2011

Programul RABLA 2011 incepe pe 15 februarie

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, promite celor care vor sa scape de masinile vechi din fata blocului ca programul “Rabla” va fi relansat din 15 februarie. Oficialul a declarat, pentru ProTV si incont.ro, ca se va pastra aceeasi formula de anul trecut, cu trei vouchere. Suma alocata initial pentru program va fi de 400 de milioane de lei, urmand ca acesta sa fie suplimentata cu cat va fi nevoie.

Potrivit ministrului, programul va fi pastrat la fel ca anul trecut, respectiv trei vouchere in valoare de 3.800 de lei, pentru ca aceasta varianta a functionat foarte bine.

duminică, 23 ianuarie 2011

Alain Prost ramane lider in Trophee Andros

Dupa ce a terminat etapa de azi 23.01.2011 disputata la Saint-Die-des-Vosges, Alain Prost ramane lider in clasamentul general cu 747 puncte.



Alain Prost, de fapt, a terminat pe locul secund în mansa a doua de Saint-Die-des-Vosges. pilotul Dacia Duster Ice 2 a fost foarte rapid în timpul rundei II, acesta nu a reuşit sa recupereze trei zecimi fata de Dayraut. Dar profesorul a terminat pe podium în ambele manse în acest weekend,in prima runda clasandu-se pe trei.

Dacia Duster - ecuatia succesului



Succesul Daciei Duster atat in Romania, cat si in Europa, este datorat faptului ca "raspunde la cerintele clientului in termeni de fiabilitate si durabilitate", considera Jerome Olive, director general al grupului Renault in Romania si sef Automobile Dacia.

"Dacia Duster se incadreaza in aceeasi filozofie de produs cu modelele Logan sau Sandero. Vorbim de un vehicul care pe segmentul sau de piata, SUV, 4x4, se afla la nivelul standardelor existente, dar care ofera un raport calitate/pret care nu exista inainte in acest segment.

Prin acest lucru se denota succesul automobilului care, de altfel, este un adevarat SUV, un adevarat 4x4. Dacia Duster raspunde cerintelor clientilor in termeni de fiabilitate si durabilitate. Aceasta este ecuatia succesului", a declarat, intr-un interviu pentru Bloombiz.ro, Jerome Oliver.

De altfel, Duster e si cel mai fabricat model din gama Dacia, in fiecare zi iesind din fabrica 560 de bucati din totalul de 1370 de vehicule produse.

"Sistemul de productie este conceput pentru a fi flexibil, iar dorinta noastra este de a raspunde asteptarilor clientilor. Acesta este obiectivul celor 18.000 de salariati ai Grupului Renault din Romania. La uzina, mijloacele de productie sunt flexibile, putem varia cantitatea de vehicule fabricate din fiecare model, in functie de comenzile primite. Acest parametru poate varia in timp.

La ora actuala, producem 560 Duster pe zi din totalul de 1370 de vehicule produse zilnic la Mioveni. Duster este asadar in prezent cel mai fabricat model din gama Dacia. Acest lucru poate varia in functie de diferitele perioade ale anului iar modul de organizare al uzinei ne permite se ne adaptam. Putem fabrica astfel, in caz de nevoie, mai multe vehicule Logan sau Sandero. Producem in functie de comenzile clientilor", a mai spus Olive.

Dacia Duster Rally

Adevărul este că acest Duster este cunoscut , a participat la un rally-raid pe taramurile din Asia şi cel mai recent într-un miting de iarnă în Ungaria, unde a venit din partea echipajului maghiar. Pilot este Herr Mátyás iar navigator este Géza Szabó .



Aceasta masina a concurat în 500 de Prohun Rally în Ungaria.






Elia Ag II prezinta noile elemente de tuning pentru Dacia Duster

Elia prezinta noi elemente de tuning pt Dacia Duster: bullbar, trepte, arcuri pt reducerea sau cresterea garzii la sol (in functie de utilizare sport sau offroad), kit lumini suplimentare, proiectoare ceata cu led si multe alte goodies.



Vezi lista de mai jos:

cotiera - 123 EUR
panou consola centrala - 79 EUR
maner usa cromat - 89 EUR
ornament cromat buton deschidere usa - 49 EUR
huse piele artificiala pt scaunele fata/spate - 389 EUR
bullbar cromat teava otel inoxidabil 63 mm - 499 EUR
treapta (prag) cromata 50mm - 550 EUR
element protectie spate - 229 EUR
kit adventure - bulllbar, trepte, protecie spate - 1255 EUR
kit lumini auxiliare, include cablaj si becuri - 397 EUR
roofbox , nu include bare transversale portbagaj - 319 EUR
bare transversale portbagaj - 229 EUR
proiectoare ceata cu led - 89 EUR / buc, contine cablaj
arcuri sport (pt 4x4 si 4x2).Reduc garda la sol cu 35-40 mm - 219 EUR
arcuri offroad pt inaltare (pt. 4x4) - 239 EUR

Sandero este cel mai vandut model Dacia in 2010 la nivel mondial



Cel mai vandut model a fost Sandero (154.600 unitati), urmat de Logan( 127.200 unitati) si Duster (67.000 unitati).

In Romania, Dacia a vandut 36.730 de unitati, reprezentand o cota de piata de 31,7%, peste tinta propusa de 30%.
Prin programul Rabla au fost vandute 24.856 de masini.

Dacia a vandut anul trecut 325.346 de autoturisme, in crestere cu 11,6%, si 23.377 de autovehicule comerciale usoare, cu 17,9% mai multe decat in anul anterior.

In Franta, Dacia a avut anul trecut o cota de piata de 4%, cu 1,6 puncte procentuale mai mult decat in 2009.

sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Loganul SGM varu6 la Promotor



Astazi sub genericul "N-aduce anul ce aduce loganul " a fost prezentata Dacia Logan a lui Robert la emisiunea de la Promotor.Defapt este un reportaj sau mai bine zis un mini interviu luat de Roxana.Robert spune in interviu ca vrea sa duca proiectul mai departe si sa dezvolte masina undeva spre 400 hp.Pentru cine nu a vazut emisiunea poate sa o vizioneze aici:

Taxa auto creste din nou

Incepand din acest an, cei care isi vor cumpara masini vechi fara dotari suplimentare vor plati mai mult la taxa auto, si asta deoarece Guvernul a anuntat ca va scadea nivelul cotei de depreciere din taxa auto.
De aceasta cota de depreciere beneficiau pana acum cumparatorii de autovehicule uzate fara dotari suplimentare, cum ar fi aer conditionat si airbag.

Guvernul va pastra principiul conform caruia taxa auto poate fi redusa in baza unor formule de calcul care tin cont de gradul de depreciere a masinii, calculat in raport cu diferenta de vechime intre data primei inmatriculari si anul de fabricatie inscris in cartea de identitate a vehiculului, starea generala si nivelul de dotare, dar va diminua coeficientul de calcul stabilit pentru fiecare dintre acesti indicatori si va reduce si cota maxima de reducere acceptata, de la 95% la 90%.

Coeficientii de reducere a taxei auto calculati in functie de vechimea masinii vor fi redusi de la un ecart cuprins intre 1,03-1,10 la la 1,01-1,04, iar cei raportati la starea generala a autovehiculului, respectiv aspectul exterior si interior (semne de coroziune si deteriorare pe caroserie, revopsire, curatenia tapiteriei, starea componentelor de bord) vor scadea de la 1,10 la la 1,05, potrivit Mediafax.

Coeficientii de reducere calculati in functie de dotarea masinii (fara aer conditionat, ABS si airbag) vor fi diminuati de la 1,10-1,15 la 1,05.

Prin aceasta scadere a cotei de reducere a taxei auto Guvernul incearca sa limiteze accesul in parcul national auto a autoturismelor vechi si extrem de poluante, in general cele de peste 10 ani.

Dacia se gândește la un model sport


Dacia nu exclude posibilitatea ca pe viitor să scoată un model sport pe viitor, însă nu face din asta o prioritate, spune Stephen Norman, directorul de marketing al Dacia.

Întrebat dacă Dacia se gândește la un model sport, Norman a declarat că nimic nu este exclus, însă nu aceasta este prioritatea companiei.Singurul lucru pe care oficialul a putut să-l spună este că la Salonul Auto de la Geneva din 2012, Dacia va prezenta un model "excepțional", la modul că nimeni nu își poate imagina cum va arăta.

La finalul anului 2010, germanii de la Autobild scriseseră că Dacia are în plan nu mai puțin de 8 noi modele și face-lifturi până în 2015.

Renault ar putea concura în WRC


Renault a iniţiat un studiu de fezabilitate pentru a determina dacă ar putea concura cu succes în Campionatul Mondial de Raliuri. Informaţia a fost dezvăluită de o sursă apropiată de constructorul auto, care susţine că francezii sunt tentaţi să-şi sporească implicarea în raliuri.

Sursa a lăsat să se înţeleagă că este vorba despre WRC, întrucât a menţionat despre schimbarea regulamentului tehnic, care prevede trecerea la motoare turbo de 1.6 litri începând din sezonul 2011.

"Într-o anumită formă, Renault a fost întotdeauna implicată în raliuri, dar schimbarea regulamentului ne face cu siguranţă mai uşoară misiunea de a concura la cel mai înalt nivel. Posibilitatea de a fi reprezentată în toate niveluri este foarte interesantă pentru Renault", a declarat sursa citată.

Potrivit speculaţiilor, Renault ar putea concura în WRC fie cu modelul Megane Coupe, fie cu viitorul Clio, însă o decizie finală în acest sens va fi luată în următoarele luni, în cazul în care francezii vor confirma dorinţa de a participa în WRC. Intenţiile francezilor de a concura în WRC vin la numai câteva luni după ce Renault şi-a redus participarea în Formula 1 la statutul de furnizor de motoare, competiţie în care se utilizează tot unităţi turbo de 1.6 litri.

Via | MaxRally

miercuri, 19 ianuarie 2011

Winter Cup Covasna se amana



Pentru fanii raliurilor o stire de ultima ora: le aducem la cunostinta ca evenimentul Rally Winter Cup Covasna ,care trebuia sa aiba loc la finele acestei saptamani pe 22.01 2011 ,organizatorul , anunta reprogramarea startului pentru 29.01.2011. Motivul fiind, evident, lipsa zapezii.

marți, 18 ianuarie 2011

Monovolumul Dacia va fi lansat in 2012



Monovolumul Dacia va fi lansat in 2012 si va fi produs in Maroc in doua variante, una de familie si una utilitara, potrivit publicatiei franceze "L’argus". Noul model va fi al cincilea membru al familiei Dacia, dupa berlinele Logan si Sandero, breakul Logan MCV si vehiculul sport utilitar Duster.

"L’argus" noteaza ca monovolumul Dacia, la fel de spatios ca Renault Grand Scenic, va costa cat un Modus. MPV-ul Dacia va costa de la 13.000 de euro in versiunea pe benzina si 15.000 de euro in cazul celei diesel, cu circa 2.000 de euro mai mult decat break-ul MCV in versiunea cu sapte locuri. Noul model Dacia va fi dotat in cazul versiunii diesel cu motor 1,5 dCi, de 90 si 105 cai putere. In cazul versiunii pe benzina, va fi folosit probabil motorul 1,2 TCE de 100 de cai putere, se arata in articol.

Totodata, este posibil ca viitoarea generatie Renault Kangoo sa fie vanduta sub sigla Dacia pe unele piete. Versiunea utilitara va avea usi laterale culisante si usi de spate asimetrice, asemanatoare cu cele ale Logan MCV. Renault asambleaza din 2003 vehicule utilitare Kangoo si versiuni ale familiei sale in uzina din Casablanca, unde sunt fabricate si modelele Logan si Sandero.

luni, 17 ianuarie 2011

Tichetele Telpark pentru o zi aproape că şi-au dublat preţul la Timisoara

Tichetele Telpark pentru o zi aproape că şi-au dublat preţul, ajungând de la 5 la 9 lei, o veste cât se poate de proastă pentru şoferii timişoreni.

Abonamentele s-au scumpit şi ele, comparativ cu 2010, cu aproximativ opt la sută, conform ratei inflaţiei pentru anul trecut, anunţată oficial în aceste zile. Astfel, dacă un abonament general Telpark pe un an costa, în 2010, 385 de lei, acum a ajuns la 413,10 lei, unul trimestrial, la 112,14 lei (de la 103,95), iar unul lunar, la 43,05 lei (de la 39,90).

Nici abonamentele la purtător nu au rămas pe loc cu preţul şi se ridică la 61,11 lei (lunar), 176,40 lei (trimestrial) şi 619,65 lei (anual).



Strategia este foarte clara. S-a observat ca nu se fac asa de multi bani din abonamente. In plus numarul si durata acestora limiteaza posibilitatea de amenda. Asa ca se doreste descurajarea cumpararii de abonamente pe termene lungi (de la o zi in sus) prin scumpirea lor aberanta. Cresterea de pret a acestora sa compenseze si pentru amenzile care nu mai putem sa le dam din cauza valabilitatii abonamentului.
Si se doreste incurajarea cumpararii de tichete pe termen scurt si foarte scurt. In general oamenii nu respecta aceste termene, mai intarzie 10-15 minute, sau mai mult. Deci probabil ca veti vedea si inmultirea echipelor de verificare in teren si deci numarul amenzilor va creste exponential.
Astfel amenzile vor deveni principalul mijloc prin care sa ne crestem veniturile.

Cele trei zile de seceta !



Soferii au trecut la faza a doua de protest faţă de scumpirea combustibililor. Tinerii din mai multe oraşe au anunţat că, timp de trei zile, nu vor trece pe la pompe. La această oră, în şedinţa Coaliţiei se discută despre scandalul preţurilor carburanţilor.
Peste 21.000 de soferi s-au alaturat celui mai mare protest organizat pana acum prin intermediul retelei de socializare Facebook. Scopul lor este boicotarea vanzarilor dn benzinarii azi, maine si poimaine, pentru a duce la micsorarea preturilor la carburanti!

Dupa primele estimari se pare ca in prima zi companiile petroliere anunta pierderi la pompa in jur de 20% .

duminică, 16 ianuarie 2011

Post Peak Oil

Preţul petrolului a depăşit pragul psihologic de 100 de dolari pe baril, pe pieţele externe, la finele săptămânii trecute, pentru prima dată în ultimii doi ani.
Creşterea preţului petrolului ameninţă o serie de state vulnerabile din zona euro, precum Grecia, Irlanda, Portugalia, Spania si Romania care ameninţă creşterea economică.



Conform datelor oficiale maximul extractiei petroliere a fost in 2006. Scaderea economica 2007-2010 a fost indusa pentru a se consuma mai putin petrol si a mentine catva timp status quo-ul. Asta ne-a dat 5-10 ani. Incepand din 2010-2015, indiferent de artificii financiare, productia petroliera va scadea. In crizele petroliere induse politic din 1971, 1980 pretul petrolului s-a cvadruplat la o scadere cu 4 % a productiei petroliere. Ba mai mult, pe scurte perioade in 1971-1972 a fost de 8 ori mai mare. Post Peak oil deci undeva incepand din 2011 pana maxim in 2015 productia va scadea cu 4% AN DE AN! Este posibil ca pentru a mentine status quo-ul sa se recurga la solutia reducerii populatiei la 2 miliarde. Ganditi-va ca existam 7 miliarde doar din cauza ca agricultura este facuta cu utilaje mecanizate miscate de petrol. Urmeaza ani de foamete, boli produse in laborator, moarte si disperare. Cea mai buna investitie acum: bicicletele, cosciugele si locurile de veci !

Anvelopele de iarnă devin obligatorii

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a elaborat proiectul ordonanţei de guvern prin care anvelopele de iarnă devin obligatorii. Proiectul Ordonanţei a fost lansat în dezbatere publică. În text se precizează statul ar putea încasa 445 milioane euro reprezentând TVA din vânzarea anvelopelor.



E clar o noua gaselnita de scos bani cu japca de parca nu ne-au supt destul cu cele mai mari taxe, accize, pret carburant, etc.,; credeti ca-i f..te grija de accidente sau e o noua metoda de stors bani ?! Parca ziceau c-o sa intre in vigoare iarna viitoare, dar s-au razgandit ca cu...vele, ca le e foame mare de bani!.. Normal ca anvelopele de iarna sunt recomandabile, dar sa le impuna prin lege asa fortat si pe criza asta e o mare magarie! Sunt de acord sa fie amendati sever cei care se inpotmolesc sau provoaca evenimente rutiere legate de lipsa anvelopelor de iarna pe vreme rea, dar nu si pe cei care conduc prudent iarna si nu fac probleme, chiar daca nu au anvelope de iarna; doar asta ar fi fost suficient ca sa determine montarea anvelopelor de iarna pe masinile care circula intens iarna, dar nu cu japca sa se impuna tuturor masinilor, inclusiv particulare, sub santajul amenzilor. La dezavantajul poluarii cu zeci de mii de anvelope de iarna expirate second hand, aduse din vest nu-i duce mintea? Ca multi romani care nu-si permit sa le cumpere noi vor opta ptr. SH... Vom fi iar lada de gunoi a Europei din cauza " grijii" guvernantilor. Ca sa nu castige statul hot si firmele clientelei, cumparati-le mai bine din afara, care aveti ocazia!

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Soferii si motociclistii au protestat la Timisoara

Azi am vazut ca solidaritatea inca e vie. Cluburi auto si moto si-au dat mana azi in Timisoara la orele prânzului, cu maşinile, pe platoul din faţa Stadionului „Dan Păltinişanu” , pentru a protesta împotriva majorării preţurilor la combustibili. De acolo șoferii au plecat la o benzinărie din zonă, situată lângă Casa Tineretului, pentru a-şi exprima nemulţumirea.



De la stația de carburanți de la Casa Tineretului unii dintre protestatarii, șoferi și motocicliști, s-au dus la o benzinărie de pe Calea Sever Bocu. Cu tot cu găleata cu bani, pe jumătate plină. Mașinile nemulțumiților au devenit... din ce în ce mai curate, pentru că protestatarii au profitat de ocazie și le-au spălat atunci când au intrat la pompe. Cu toții au păstrat bonurile primite la casă.

Alți protestatari au boicotat o stație de carburanți de pe Calea Aradului unde protestul continua si acum.

Planurile Dacia pentru 2011

Planurile Dacia pentru 2011 sunt editii limitate, accesorii noi, extindere in Europa, dar fara noi modele.



Dacia si-a propus un an 2011 discret, concentrat pe imbunatatirea retelei de dealeri, a imaginii si a produselor existente. Sunt sanse minime sa vedem vreun concept sau model nou la unul dintre cele doua mari saloane auto europene, din Geneva (martie) si Frankfurt (septembrie), insa micile surprize vor fi totusi nelipsite.

Decizia celor de la Dacia de a imbunatati oferta de accesorii pentru Duster nu e intamplatoare pentru ca masina are o cerere enorma (100.000 de comenzi in nici un an de la lansare) si, in plus, 53% dintre clienti opteaza pentru versiunile 4×4. Mai mult, 92% prefera echiparea de top, Laureate.

“Pentru Duster vindem de doua ori mai multe accesorii decat pentru celelalte modele”, potrivit lui Treguer.

Spre sfarsitul lui 2011 vor fi lansate doua editii limitate. Una va fi pentru Sandero, model care va primi si un facelift in 2013, iar cealalta pentru Duster, dupa cum declara in urma cu cateva luni directorul de marketing al Dacia, Mihai Bordeanu.

Tot pe final de 2011 este asteptata o noua gama de culori pentru Dacia, mai tinereasca, potrivit unor declaratii recente ale directorului de marketing si comunicare al grupului Renault, Stephen Norman.

vineri, 14 ianuarie 2011

Flota Dacia Duster pentru BNR

BNR a cumpărat 50 de autoturisme de teren Dacia Duster, 40 maro şi 10 negre, cu toate dotările incluse, plătind aproximativ un million euro.



“Este vorba despre maşini Dacia Duster complet echipate,. Am livrat joi, 13 ianuarie 2011, zece masini, urmand ca vineri sa fie trimise si restul de 40. Au vrut ca 40 dintre masini sa fie de culoarea maro si 10 negre”, a spus Ioan Ripan, directorul general al Operational Autoleasing, firma care a castigat licitatia pentru cele 50 de masini.

Autoturismele sunt cumparate in leasing, BNR va plati timp de 4 ani rate lunare pentru noua flota auto.

miercuri, 12 ianuarie 2011

In 2011 Dacia livrează numai maşini cu motorizări Euro 5

Directorul comercial al companiei a afirmat că producătorul urmăreşte o menţinere a cotei de piaţă sau o uşoară creştere a acesteia în România şi că speră „ca în curând unul din trei din posesorii de autoturisme să fie client Dacia".

Cambolive a apreciat că piaţa auto va creşte în 2011, spunând că este prea devreme pentru a estima nivelul exact. „Estimările pozitive se bazează pe doi factori principali, respectiv continuarea programului Rabla în 2011, şi noua taxă de poluare, care este în favoarea achiziţiilor de maşini noi, cu normă de poluare Euro 5", a declarat Cambolive. El a menţionat că începând cu 2011 Dacia livrează numai maşini cu motorizări Euro 5, iar pentru cea mai vândută versiune, Logan, de 1,2 litri şi 75 de cai putere, taxa auto este 73 de euro.

NU vor fi noi modele in 2011



„Noi modele nu vom avea în 2011“, a anunţat, ieri, Rafael Treguer, director de dezvoltare Dacia, într-o conferinţă de presă. El a adăugat că Dacia va continua să pătrundă pe pieţele din Europa, Africa şi în ţările Maghrebului. „Dorim să ne consolidăm poziţia, iar în 2012 vrem să intrăm pe piaţa Regatului Unit“, au spus oficialii de la Dacia.

Acesta e şi motivul pentru care la Piteşti se lucrează la foc continuu: producţia de vehicule a ajuns în prezent la 35 de maşini pe oră, a spus Fabrice Cambolive, director comercial Dacia. El a adăugat că toată gama de unităţi este disponibilă pe piaţă anul acesta cu motorizări Euro 5, iar taxa de poluare pentru Logan 1,2L 75 CP este de 73 de euro.

Oficialii Dacia au şi veşti bune: timpul de aşteptare pentru comenzi a scăzut la patru luni, iar preţurile produselor nu vor creşte.

marți, 11 ianuarie 2011

Marea Britanie probabil cea mai mare piata pentru Dacia in 2012

Dacia se va concentra pe vanzarile din Marea Britanie, aceasta urmand a deveni cea mai mare piata pentru producatorul auto, in 2012.

"Speram ca Marea Britanie sa depasesca Franta in ceea ce priveste vanzarile Dacia", a declarat Rafael Treguer, directorul de dezvoltare al marcii la nivel global, citat de Ziarul Financiar.

Primul model care va fi pus in vanzare in Regatul Unit va fi Duster, urmand ca, ulterior, gama sa fie extinsa.

Video Soc : Spot publicitar Dacia Duster

Va prezint o reclama e absolut dementiala !!!!!

Mortala reclama, am ramas tampit.Daca ma iau dupa limbaj parca ar fi un film cu 2 gasti rivale din cartierele rau famate ale londrei.Sincer mi-ar place sa fie asa si in realitate, sa ma duc intr-un showroom sa-i zic aluia ca sigur si-a tras-o cu ma-sa pe bancheta din spate si apoi sa facem o tranzactia ca in spot.

Scuze limbajul dar vorba aia... asa e filmul.



Si un comentariu de pe youtube la clip:

hahahaha! apart from the swearing, yes, this is one good ad. I mean it's just that the swearing isn't that much a 'the Romanian bargain'. Romanians rather offer ridiculous guarantees like swearing on the life of their children, bringing their brother-in-law as a witness, or lying about the mileage so obvious that even a retard would become suspicious and so on. anyway, if this is how English people think of a Romanian bargain, then it's a great ad.

Asta ii mai tare decat tot clipul, sper doar ca nu un roman a scris commentul.

Declaratia lui Emil Boc in legatura cu pretul carburantiilor

Confruntat cu un val de nemultumiri peste tot in tara vizavi de cresterea galopanta a pretului la carburanti, premierul Emil Boc a anuntat ca a dat dispozitie sa fie facute verificari si sustine ca are contramasuri.



Am dat dispozitie pentru doua verificari paralele: una la Consiliul Concurentei, pentru a vedea daca nu este vorba de practici de monopol si a doua, la ANAF, sa verifice practic gradul de profit pe care-l au cei care maresc foarte rapid pretul la benzina", a afirmat premierul la postul public de televiziune.

"Daca exista profituri care cresc foarte mult si nejustificat intr-o asemenea perioada dificila, statul roman poate avea cateva contramasuri specifice economiei de piata. Nu le mentionez inca, le intuiti, dar astept analizele date de catre autoritatile despre care am vorbit", a adaugat Boc.

Guvernul nu are are un rol direct in a stabili pretul combustibilului, nu poate sa intervina, anunta Boc. Totusi, "poate, pe cai indirecte, sa-i traga la raspundere pe cei care majoreaza nejustificat intr-o economie de piata preturile, fie ca este vorba de monopol, fie ca este vorba de profit".

Si, bineinteles, ne intoarcem la greaua mostenire lasata nu de Tariceanu, ci de guvernul Nastase: "Acum platim pretul acelei politici iresponsabile de privatizare care nu a tinut cont de interesul national si daca veti vedea suma cu care s-a vandut Petrom-ul, 600 de milioane de euro la vremea aceea, si veti compara cu ce listari exista pe piata internationala la companii similare Petrom-ului veti vedea ca acele companii se vand cu 18 miliarde de euro. Si daca vedeti ce obligatii si-a luat statul roman prin contractul de privatizare ajungi la o concluzie care nu are nimic in comun cu interesul national", a adaugat seful Executivului.

luni, 10 ianuarie 2011

Dacia Duster in Turul Scandinaviei

Pe data de 08 ianuarie , o Dacia Duster , participa la un "concurs" în scopuri caritabile , ScancoveryTrail 2011 .

Alaturi de un total de 40 de echipe până pe 15 ianuarie va face un tur in Scandinavia. Va parcurge circa 7.000 de km la temperaturi de -40 º cu drumurile acoperite de zăpadă, care va fi o provocare nu doar pentru echipaje, ci şi pentru vehicule.

duminică, 9 ianuarie 2011

Alain Prost inca pe locul 1 la general in Trofeul Andross

Publicul a venit in acest weekend 7-8 ianuarie, în Isola 2000 pentru runda a patra a Andros Trophy 2011 a fost o privelişte magnifică. Romain Grosjean a câştigat în două finale Elite Sup II.

La general, Alain Prost este încă la conducere.



În ciuda unui weekend cu siguranta sub asteptari, Alain Prost urca totusi pe a treia treaptă a podiumului pentru a doua mansa in cursa de la Isola 2000. Profesorul patr4and astfel frâiele clasamentul general, şi asta este esenţial.

"Din primele tururi, am simţit că totul nu a fost asa cum am vrut, şi niciodată nu am reuşit să-mi găseasc echilibrul, admite pilotul de Dacia Duster Ice. Azi m-am simţit într-adevăr în măsură să urc pe treapta de sus a podiumului. Am păstrat bine pneurile mele, dar în cele din urmă, ele nu au fost niciodată puternice. Dar trebuie să fi pozitiv. Am totusi mai multe puncte în comparaţie cu concurenţii mei.

Taximetristii se alatura boicotului carburantiilor

Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi informează că, joi, niciun taximetrist nu va cumpăra carburant din nicio staţie Peco, în semn de protest faţă de creşterea preţului la carburanţi.



"Considerăm că singura formă de protest pentru stoparea creşterii excesive a preţului la carburant este un boicot al benzinăriilor la nivel naţional. Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenşi (ADTI) a cerut în nenumărate rânduri Guvernului şi Parlamentului României implicarea în oprirea creşterii preţurilor la carburanţi", se arată într-un comunicat transmis, duminică, de asociaţie.

ADTI avertizează că, dacă după aceste forme de protest, Guvernul, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Consiliul Concurenţei nu iau atitudine împotriva creşterii excesive a preţului la carburant, activitatea va fi oprită la nivel naţional, din martie, după modelul transportatorilor greci.

via: Mediafax

Dacia - The Logo History

In 1968 in uzina de la Mioveni se naste prima Dacie, modelul 1100 - o copie a Renault 8. Acesta avea o sigla in forma de scut, pe care era pictograma unui vultur, pe fond albastru deschis, cu aripile deschise care statea pe un munte, iar deasupra lui era scris acronimul UAP in culoare alba, pe fond negru. ( Uzina de Automobile Pitesti ).

In 1969 Dacia achizitioneaza licenta Renault 12 si incepe productia modelului 1300. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Pe acestea era aproximativ aceeasi sigla, putin modificate culorile, vulturul si muntele erau argintii pe fondal negru, iar acronimul UAP era de asemenea argintiu, dar pe fond alb.

Incepand cu Dacia 1325 liberata, 1991, apare un nou logo, au pastrat scutul, au scos vulturul si muntele, iar in locul lor, in partea superioara scria DACIA cu litere de culoare alba.

Acelasi logo l-a avut si prima dacie 100% romaneasca, Nova.
Incepand cu anul 2000 apare Dacia Super Nova, o varianta imbunatatita a Novei, cu ajutorul celor de la Renault. Odata cu aparitia noului model se schimba logo-ul si anume, o mica modificare cromatica, acum fondalul era albastru.

Intre 2003 si 2004 sunt lansate alte 2 modele, Solenza si Logan, care aduc o noua modificare logo-ului, apar pe 80% din scut mai multe triunghiuri semitransparente de culoare alba, iar in restul de 20% ramane scris DACIA cu litere albe conturate cu linii negre.

In 2008 apare Sandero, pe care observam un logo total diferit, in forma trapezoida, de culoare gri, cu varful orientat spre sud, si cu partea superioara dinauntrul formei reliefata pe care este scris cu litere albastre DACIA. Daca sigla este intoarsa la 90º spre stanga se poate obserava litera D de la DACIA.

sâmbătă, 8 ianuarie 2011

„Intrece-te legal !”



Intrece-te legal in primul campionat regional de rally!

Din luna martie se da startul primului campionat regional de raliuri din vestul tarii care a stabilit drept moto expresia: „Intrece-te legal!”.Citeste tot articolul aici

joi, 6 ianuarie 2011

Sandero pe locul 7 in Franta

Potrivit unui clasament publicat de „La Tribune”, Dacia Sandero a fost anul trecut a şaptea cel mai bine vândută maşină pe piaţa franceză. Comparativ cu 2009, vânzările Sandero au crescut cu 71%, cel mai mare procent pentru modelele din top 12 automobile comercializate întocmit de specialiştii auto francezi.



Cu 68.016 unităţi vândute, Sandero i-a „luat faţa” modelului Peugeot 307/308, care a distribuit 63.400 unităţi, reuşind să devanseze şi alte modele precum VW Polo (48.800 unităţi vândute), VW Golf (43.154) sau Ford Fiesta (45.512). Cea mai vândută maşină în Franţa a fost Peugeot 206/207 (183.000 unităţi), urmată de Renault Clio (161.000 unităţi) şi Renault Megane (155.000 unităţi).
În 2010, Dacia a vândut în Franţa 100.000 de automobile, ocupând locul 5, cu o cotă de piaţă de 4,65%, fiind depăşită doar de Renault, Peugeot, Citroen şi Volkswagen. De asemenea, pe fondul unei creşteri totale de 3,1%, vânzările Dacia în Spania au crescut cu 145%, ajungând la 21.392 de unităţi comercializate în 2010, faţă de puţin peste 8.700 unităţi în 2009.
De remarcat că, tot anul trecut, modelul Duster, lansat pe piaţă în martie 2010, a fost distribuit pe piaţa spaniolă în 5.827 de unităţi, ocupând, cu o cotă de piaţă de 5,4%, un onorant loc 4 în topul celor mai bine vândute maşini de teren.

Productia Dacia a ajuns la o masina pe minut


Anul 2010 a fost cel de-al şaselea an consecutiv de creştere a producţiei Dacia la peste 340.000 de maşini, cu 15% peste nivelul din 2009, potrivit unor surse apropiate companiei, scrie Ziarul Financiar.

În aceste condiţii, cifra de afaceri a Dacia a ajuns la un nivel de 3 mld. euro, potrivit calculelor ZF, în creştere cu peste 40% faţă de anul anterior, nivel similar cu cel atins de Petrom, cea mai mare companie de pe piaţa locală, în 2009. Creşterea mai accelerată a cifrei de afaceri faţă de producţie vine pe fondul lansării SUV-ului Duster, al cărui preţ mediu este aproape dublu faţă de cel al unui Logan sau Sandero.

Majorarea producţiei Dacia vine în contextul în care anul trecut piaţa auto europeană a scăzut cu peste 5%, pe fondul crizei economice şi al încheierii programelor de casare pe pieţe precum cea germană.

Producţia Automobile Dacia a depăşit pentru prima dată în istoria companiei nivelul de 300.000 de autovehicule în primele 11 luni ale anului 2010, după ce în noiembrie s-au produs aproape 30.000 de unităţi.

Capacitatea maximă a uzinei este de 350.000 de maşini anual (1.400/ zi) şi nu va fi majorată.

miercuri, 5 ianuarie 2011

Vanzarile Dacia mai mari cu 145% in Spania


Înmatriculările de maşini marca Dacia au crescut în Spania cu 145,2% în 2010, ajungând de la 8.725 de autoturisme în 2009 la 21.387 de unităţi, pe o piaţă spaniolă care a crescut, în total, doar cu 3,1%, la 958.208 maşini, a anunţat ieri ANIACAM, asociaţia importatorilor auto din Spania. Marca Dacia a fost a doua, în clasament, din punct de vedere al creşterii de unităţi vândute, după Buick, care a crescut cu 150% (de la 2 maşini la 5).
Motivul acestei creşteri masive de înmatriculări o reprezintă succesul avut de modelul Dacia Duster, o maşină "în pas" cu vremurile de criză financiară şi economică din Spania, epocă în care conceptul de "cumpărături inteligente" a căpătat noi dimensiuni.

marți, 4 ianuarie 2011

Vanzari record in Franta


Dacia a vândut în Franţa în 2010 peste 100.000 de maşini, mai multe decât totalul celor înmatriculate în România anul trecut de toate mărcile.

Dacia a reuşit un an excelent în Franţa, marca românească reuşind să comercializeze în Hexagon peste 100.000 de unităţi în ultimele 12 luni. Evident, este o premieră absolută pentru Dacia, un brand care până acum doi ani a funcţionat la un regim jos de turaţii pe pieţele importante ale Europei.

Volumul vânzărilor mărcii a făcut ca Dacia să ajungă la o cotă de piaţă de 4.6%. Creşterea faţă de anul anterior a fost de 70.9%, cele 104.642 de maşini vândute în Franţa de constructorul de la Mioveni în perioada ianuarie-decembrie 2010 reprezentând un rezultat net superior celui din 2009, atunci când în Franţa au fost vândute 61.217 unităţi Dacia.

Foarte interesant este că numărul de maşini pe care Dacia le-a vândut în Franţa depăşeşte numărul de maşini pe care românii le-au cumpărat pe parcursul anului 2010. Astfel, dacă Dacia a vândut peste 100.000 de maşini doar în Franţa, România a înregistrat mai puţin de 100.000 de maşini în întreg anul 2010.

via : CCFA

luni, 3 ianuarie 2011

Amenzile auto mai mari in 2011


Cea mai mare amenda pe care o poate primi o persoana fizica este de 1.340 de lei, iar maximul pentru o persoana juridica va fi de 6.700 de lei.

Odata cu majorarea salariului mediu pe economie a crescut si punctul de amenda cu aproape 12%, de la 60 la 67 de lei.

Astfel, soferii care incalca regulile de circulatie vor trebui sa suporte rigorile legii: intre 134 si 201 lei vor fi amenzile pentru conducatorii auto depistati in trafic fara centura de siguranta si pentru cei prinsi vorbind la telefonul mobil in timp ce conduc.

Intre 268 si 335 de lei vor fi amenzile ce vor fi date celor care vor stationa fara motiv pe banda de urgenta a autostrazilor sau celor care vor depasi viteza maxima admisa cu 30 de km pe ora. Initial, amenda maxima in aceste cazuri era de cel mult 300 de lei.

Intre 402 si 536 lei vor fi amenzile aplicate soferilor care nu opresc la Stop sau depasesc cu 40 de km viteza maxima admisa (acestia vor pierde 6 sau 8 puncte). Anul trecut, limita maxima a amenzii era de 480 de lei.

Intre 603 si 1.340 de lei vor avea de platit amenda acei soferi care ii insulta pe alti conducatori auto in trafic, depasesc viteza legala cu peste 50 km la ora sau transporta copii sub 12 ani pe locurile din fata. In 2010, maximul amenzii era de 1.200 de lei.

Cea mai mare amenda, de 6.700 de lei, va fi data firmelor daca refuza sa comunice politiei numele angajatilor soferi care nu respecta regulile de circulatie.

duminică, 2 ianuarie 2011

Dacia Duster in Raliul Dakar ?

Daca nu in Dakar 2011, probabil in Dakar 2012, dupa cum scrie revista 4×4 Magazine ca vor participa chiar doua masini Duster, una dintre ele avandu-l la volan pe celebrul pilot de raliu Freddy Loix, informatie preluata si de blog spaniol .



Pe de alta parte, revista Turbo Magazine noteaza ca Duster va participa la Dakar cel mai probabil in 2012, masina de competitie urmand sa fie de fapt un Duster cu multe elemente imprumutate de la un Nissan Navara Competition. Este de notorietate faptul ca masinile participante in in Raliul Dakar si alte competitii de inalta performanta au foarte putine in comun cu automobilele de serie din care deriva.

Ambele publicatii sustin ca masinile Duster vor apartine echipei Overdrive.

Vom vedea un motor electric pe Duster?



Dupa cum stiti bine in Statele Unite este disponibil un vehicul electric de la Dacia Logan ( Break,Van,Pick up)
modificat de firma Envision Motor Company.
El poate atinge in jur de 112 km pe ora si o autonomie de pana la 320 km .Incarcarea bateriilor de nichel clorura de sodiu,se face la domiciliu la 110V in max 8 ore.
Au garantie 3 ani sau 70000 km si costa in jur de 35 de mii de dolari.
Ei declara ca in viitor vor extinde gama prin adaugarea in lista si Dacia Duster.