sâmbătă, 30 aprilie 2011

Logan Hatchback si Sandero Break

Pun cateva poze sa stiti ca exista, nu de serie ce e adevarat dar cam asa arata, la logan inca se lucreaza si are motor electric, precizez ca nu au nici o treaba cu uzina deocamdata (in afara de dotarea laboratorului)atat pot sa va spun sau sa va arat.Proiectul este in derulare !




Dacia monovolum in viziunea Autobild

Dupa ce au creionat propria lor schita in viziunea celor de la Autobild, monovolumul Dacia, ar arata cam asa !



Monovolumul imaginat de nemţi va avea 5 uşi, şapte locuri şi o lungime de circa 4,6 metri. Se pare că modelul nu va fi construit în România, ci la la uzina de la Tanger, Maroc. În ceea ce priveşte motorizările, nemţii de la Bild susţin că cel pe benzină va fi de 1,6 litri şi 110 CP, iar motorul 1.5 dCi va fi disponibil în versiunile de 90 CP, respectiv 110 CP. Cel puţin în Germania, preţul de bază se estimează că va fi de 12.000 euro, versiunea diesel cea mai puternică urmând ar urma să coste în jur de 15.000 euro. Dacia monovolum ar putea intra pe piaţă de anul viitor.

Aniversare la Uzina Mecanica si de Sasiuri Dacia



In luna aprilie, in departamentul Cutii Viteze TL al UMCD s-a fabricat cutia de viteze cu numarul 500 000 si modulul de intoarcere cu numarul 50 000.


Productia de cutii viteze TL4 a demarat la Uzina Mecanica in aprilie 2008, iar acordul de fabricatie pentru modulul de intoarcere a fost obtinut in martie 2010.


Din aprilie 2010 a inceput livrarea in serie catre Uzina Vehicule Dacia a cutiei de viteze TL4 pentru vehiculul Duster 4x2 si a cutiei TL8 cu modulul de intoarcere pentru versiunea 4x4. Urmand cresterea in cadenta a vehiculului Duster, productia zilnica de module a ajuns la peste 300 de piese.


Aproximativ 80% din productia de cutii de viteze TL4 este destinata exportului catre uzinele Renault din Franta si Turcia si Nissan din Marea Britanie. In 2010, UMCD a produs 560 342 cutii de viteze (JH, cu 5 trepte si TL4/TL8, cu 6 trepte) si 31 005 module de intoarcere.


Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia este singura din Grupul Renault care industrializeaza modulul de intoarcere.

via: Dacia

vineri, 29 aprilie 2011

Rompetrol a scumpit benzina cu şapte bani pe litru

Rompetrol Downstream, divizia de distribuţie a carburanţilor din grupul Rompetrol, a scumpit joi benzina cu şapte bani pe litru şi a ieftinit motorina cu trei bani pe litru.

Benzinele Efix 95 şi Alto 101 costă 5,42 lei pe litru, respectiv 6,09 lei pe litru, potrivit datelor companiei. Noile preţuri ale sortimentelor de motorină Efix şi Alto 55 sunt 5,38 lei litru şi 5,69 lei pe litru.

Preţurile carburanţilor vânduţi în staţiile Rompetrol pot varia cu +/- 5% faţă de cele medii, anunţate miercuri.

Grupul Rompetrol este controlat integral de compania KazMunaiGaz din Kazahstan.

Principalele companii care distribuie carburanţi în România sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL.

joi, 28 aprilie 2011

Campionatului Regional de Rally Sprint 2011 - Raliul Tomesti

Etapa a II-a a Campionatului Regional de Rally Sprint 2011 se va desfasura in 30 Aprilie, in localitatea Tomesti, jud. Timis, mai precis pe drumul de legatura intre Tomesti si Luncani.
Se vor efectua 4 treceri, 2 intr-un sens, doua in sens invers, totalizand un numar de 29Km de proba speciala.



Multumim Primariei Tomesti pentru sprijinul acordat si vicecampionului national Vali Porcisteanu pentru implicarea in acest proiect.
Avand in vedere ca etapa este premergatoare zilei de 1 Mai iar zona Tomesti are un farmec aparte, invitam spectatorii la un weekend de relaxare, amintindu-le ca duminica 1 Mai la Tomesti are loc deja celebra cursa pe doua roti Liman Bike Race, aflata deja la a VI-a editie.
Competitia se va desfasura conform descrierii de la inceputul topicului(taxe, reguli si regulamente ale FIA si FRAS, arbitraj si cronometrare prin arbitri si delegati ai Federatiei Romane de Automobilism Sportiv)

Marele Premiul al Timişoarei

Ziua de 30 aprilie se anunţă a fi una extrem de importantă pentru lumea motorsportului din vestul ţării. E o premieră ca în aceeaşi zi, judeţul Timiş să găzduiască două competiţii distincte. Cu alte cuvinte, de toate pentru toţi sau pentru toate gusturile.



Regal automobilistic peste numai o săptămână în judeţul Timiş. În 30 aprilie sunt programate, în locaţii diferite, două raliuri importante. Este vorba de Marele Premiu al Municipiului Timişoara, etapă judeţeană, şi Rally-Sprint-ul Tomeşti, rundă a regionalul de raliuri.

La câţiva kilometri de Timişoara, pe platforma Iveco de pe Calea Şagului, se va desfăşura etapa a III-a din Campionatul de Automobilism Timiş 2011. Denumită Marele Premiu al Municipiului Timişoara şi organizată de CAK Timiş şi ACR Timiş, cursa se va desfăşura practic în regim de circuit.

Înscrierile vor avea loc astăzi şi mâine. Sâmbătă, între orele 8-9.30 au loc verificările tehnice, iar de la ora 10 este programat startul. La karting, startul va avea loc de la ora 13.00. Afişarea rezultatelor se va face la ora 16.30, iar festivitatea de premiere la ora 17.00.

„Va fi un spectacol, pentru că este gândit ca un circuit de viteză. Vor pleca de la start doi concurenţi, la o distanţă de 15 secunde. Sunt două manşe a câte trei ture”, a mai spus Ladislau Giurisici. La concurs au fost invitaţi şi echipaje din Serbia şi Ungaria.

In curand: campionat naţional de circuit viteză urban la Timişoara, Hunedoara şi Arad

Inedita competiţie de raliu se va desfăşura în Timişoara, Hunedoara şi Arad, iar traseele sunt în zonele centrale. Până la aceste concursuri, timişorenii vor avea parte în week-end de raliu pe platforma Monlandys.



Zona de vest a României va găzdui prima ediţie a campionatului naţional de circuit viteză urban. Competiţia va începe în luna IUNIE cu primele două etape, găzduite de Timişoara. Piloţii se vor întrece într-o competiţie urbană, traseul fiind gândit să cuprindă zonele centrale ale oraşelor. „Am primit acreditările şi permisele de organizare pentru primele şase etape. Vor fi câte două etape în Timişoara, Hunedoara şi, cel mai probabil, la Arad. Campionatul pe circuit urban este ceva nou şi se va desfăşura doar în vestul ţării, din cauza problemelor financiare”, a declarat Ladislau Giurisici, preşedintele Comisie de Automobilism şi Karting din cadrul ACR Timiş.

Traseul de la Timişoara va cuprinde zona ştrandului Termal, la Hunedoara sensul giratoriu din centru, iar la Arad încă sunt discuţii cu privire la traseu. Va fi un concurs deschis atât profesioniştilor, cât şi amatorilor.

Logan va fi redenumit Verito

După ce au rupt contractul de colaborare cu Renault, indienii de la Mahindra şterg sigla francezilor de la Loganul vândut pe această piaţă. Mai mult, aceştia schimbă şi numele modelului. Logan va fi redenumit Verito în India.



După ce înţelegerea pe care indienii de la Mahindra şi Renault o aveau în India a căzut în cursul anului trecut, compania Mahindra&Mahindra plănuieşte un rebranding complet al lui Logan, model care nu s-a bucur de succesul scontat pe piaţa indiană. Vânzările modelului au fost foarte slabe în ultimii doi ani din cauza preţului relativ ridicat în comparaţie cu celelalte maşini de pe piaţa indiană, dar şi-au revenit acum un an după ce colaborarea dintre indieni şi francezi a ajuns la final, iar Mahindra a ales să scoată pe piaţă o versiune entry-level foarte ieftină a lui Logan.

Conform unui anunţ oficial făcut de compania indiană, Logan va fi redenumit Verito şi va purta sigla Mahindra pe grilă (până acum, sedanul de segment B a fost vândut exclusiv sub sigla Renault). Mai mult, Mahindra va reface subtil şi anumite elemente de design ale modelului, însă fără a atenta la valorile şi instrumentele tehnice care definesc Logan-ul pe piaţa indiană.

În timp ce pregăteşte rebranding-ul modelului, Mahindra are de gând să dezvolte şi o versiune mai scurtă a modelului de acum împrumutat de Renault. Aceasta va avea sub patru metri şi va avea portbagajul scurtat, constructorul asiatic aşteptându-se la vânzări mult mai bune pentru această versiune datorită faptului că piaţa indiană este construită mai degrabă pentru modele cu astfel de caracteristici. Noul Logan "scurt" va debuta în India până la finalul acestui an.

via: indianautosblog

Dacia Logan se află printre legendele auto ale anilor 2000

Dacia se află printre legendele auto ale anilor 2000. Cel puţin în sondajul realizat de Automotive News Europe şi MSX International.



Pentru a aniversa 125 de ani de la naşterea automobilului, Automotive News Europe şi MSX International celebrează maşinile faimoase din industria auto. Sondajul Legend on Wheels (Legende pe roţi) dă posibilitatea pasionaţilor de automobile să voteze maşina preferată.

O echipă de experţi a ales 10 maşini reprezentative pentru fiecare deceniu din ultimii 130 de ani. Dacia Logan se află printre legendele auto ale primului deceniu al mileniului 3. Ceilalţi "concurenţi" fac parte din elita industriei auto: Mercedes SLS AMG, Porsche Cayenne, Maybach, Bentley Continental GT, Mini, Nissan 350 Z, Tesla Roadster, VW Phaeton, Porsche Cayenne, Chevrolet Volt/Opel Ampera.

Prin votul cititorilor se va decide câştigătorul fiecărei decade, iar marele câştigător al titlului Legend on Wheels va fi ales dintre învingătorii pe decenii. Cititorii pot alege o maşină favorită chiar dacă aceasta nu se află pe listă. Pasionaţii pot participa la vot până la 29 iunie 2011

Câştigătorul va fi anunţat la 13 septembrie 2011, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Germania.

miercuri, 27 aprilie 2011

DragRacingEvents - 01 mai Arad- etapa I



Etapa de debut din campionatul Dragracing Events va avea loc pe Aeroportul Arad in data de 1 mai. Vom avea la dispozitie o pista de calitate, din pacate fara adeziv(pista mare de beton).

Cine se vaita de aderenta la arad sa tina cont ca anul trecut s-au depasit acolo o gramada de recorduri personale si s-au rupt doua transmisii... evodent fara vht... Cine se plange de aderenta de acolo, ori are peste 700cai si o singura punte motoare, ori ...are...alte probleme a caror vina este aruncata pe aderenta!

Short preview:

Drag Racing Arad from 2 Bad on Vimeo.



so...
Campionatul Dragracing Events – Etapa 1
Concurs de accelerare, viteza pe 402 m
Data desfasurare: 1 Mai 2011
Locatie: Aeroportul Arad
Organizator: Dragracing Events

Program desfasurare
07:30 – Se deschid portile si incep inscrierile
10:00 – incep calificarile
12:00 – inchiderea inscrierilor
14:00 – inchiderea calificarilor
15:00 – inceperea finalelor

Taxa de participare
Categoria Street: 100 ron
Categoria Profi : 150 ron

Intrare public
15 ron (inclusiv concurentii!), cu gratuitate pentru persoanele sub 10 ani insotite de adulti si pentru persoane peste 60 ani

Senatul a votat: iarna asta, anvelopele de iarna sunt obligatorii !

Senatul a adoptat, marti, Ordonanta de Urgenta prin care se impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, sub pedeapsa retinerii talonului auto si a unei amenzi de pana la 4.000 lei.


Ordonanta adoptata de Senat prevede obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna, incepand cu 1 noiembrie al fiecarui an, pana la data de 1 martie.


Potrivit MEDIAFAX, textul de lege a fost adoptat cu 63 de voturi "pentru", 16 "impotriva" si cinci abtineri, si stabileste ca neechiparea cu anvelope de iarna, precum si cu lanturi in cazul vehiculelor de transport marfa de peste 3,5 tone si a celor de transport persoane cu peste 9 locuri, atrage retinerea talonului auto si a unei amenzi intre 2.500 si 4.000 lei.


Proiectul de lege pentru adoptarea OUG 5/2011 urmeaza sa fie dezbatut si de Camera Deputatilor.

marți, 26 aprilie 2011

Speed Racing XIV – Sf. Gheorghe - 1Mai 2011


Speed Racing Sf. Gheorghe editia a XIV-a
Concurs de accelerare pe 201 m
Data desfasurare: 1 Mai 2011
Locatia: str Constructorilor Nr.7 – Sf. Gheorghe
START concurs: Duminica 01.05.2011 ora: 12:00
Festivitatea de premiere: la 15 minute de ultima masina
Organizator: Club Auto Crono – Sf. Gheorghe
e-mail: autocrono@gmail.com
Tel: 0740-944841, 0728-317443

Condiţii de participare
Sunt admise toate persoanele fizice care poseda permis de conducere cu vechime de peste un ani de zile.
Numărul concurenţilor maxim admişi este 60.
Fiecare concurent are la dispozitie 2 manse de calificari.
Pe baza timpiilor realizati se califica pentru finala primii patru concurenti.
Mansele finale se vor desfasura prin eliminare directa: 1-4; 2-3.

Categorii
Moto:
1. CategoriaM1 = pana la 950 cmc
2. CategoriaM2 = peste 950 cmc
Auto:
3. Categoria S1 Motor cu aspiratie sub 1500 cmc – tractiune FWD, RWD
4. Categoria S2 Motor cu aspiratie intre 1501-1800 cmc – tractiune FWD, RWD
5. Categoria S3 Motor cu aspiratie intre 1801-2500 cmc – tractiune FWD, RWD
6. Categoria S4 Motor cu aspiratie intre 2501-3800 cmc– tractiune FWD, RWD
7. Categoria S5 Motor cu aspiratie peste 3800 cmc– tractiune FWD, RWD
8. Categoria S6 AWD – sub 2500 cmc
9. Categoria S7 AWD – peste 2500 cmc
10.Categoria S8 Diesel – sub 2000 cmc
11.Categoria S9 Diesel – peste 2000 cmc
Karting
12.Categoria K Karting

Specificatii: FWD –tractiune fata, RWD – tractiune spate, AWD- tractiune integrala
Cilindreea la motoarele turbo se calculeaza: cilindreea x 1.7

Premierea
Se premiaza primii trei clasati pe categorii constituite. Premierea la categoriile, unde nu au fost admise la start cel putin 5 participanti, este la decizia organizatorului.

CNVC 2011 - Muscel Racing Contest - Etapele I si II ,29 aprilie-1 Mai



Ca şi anul trecut, Câmpulung Muscel are onoarea de a deschide balul în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2011, Muscel Racing Contest urmând să se desfăşoare în perioada 29 aprilie - 1 mai. Prima supriză oferită de organizatori este faptul că întrecerea se va derula pe celălalt versant al Mateiaşului. Sau, pentru conformitate, locul desfăşurării rămâne DN 73, însă se va concura dinspre Dragoslavele spre Câmpulung, startul fiind la Km 67,050, iar finişul la Km 61,900. Traseul însumează 5,150 km, panta medie este de 6,9%, iar cea maximă de 8,4%, iar diferenţa de nivel este de 150 de metri. Fără îndoială, această modificare sporeşte atractivitatea întrecerii, în condiţiile în care este pentru prima dată când competiţia se derulează în acest format. Antrenamentele libere şi cele cronometrate vor avea o importanţă capitală pentru concurenţi, care vor trebui să "citească" perfect traseul pentru a se bate pentru statutul de prim deţinător al recordului acestuia, titlul "King of the Hill" şi, implicit, victorie.

luni, 25 aprilie 2011

Jachete Dacia Duster

Au aparut pe "net", pentru fanii Dacia Duster aceste jachete care pot fi achizitionate in diferite culori, on-line de pe siteul 2cousins.com la un pret de aproximativ 40 de euro.

duminică, 24 aprilie 2011

Engine Control Unit - ECU

Ce rol are ECU..??.!!! ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.

ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.

ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.

Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.

Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însă valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiţi senzori sunt contradictorii. In acest caz el consideră că cel puţin unul din aceşti senzori este defect şi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.

Macheta Dacia ACR - Custom Made

Mai vedeai pe strazi masini de ACR, portocaliu cu galben.




Luat pe asta, de pe ebay !!!!

Hai s-o stricam si pe asta, nu?.Facut rost de sigla ACR si de logo-uri, pe care au fost printate pe autocolant transparent.

Desfacut modelul in bucati, mai putin minerele usilor, care sint lipite zdravan si mi-a fsot frica sa nu le stric. La fel lampile de semnalizare fata.

De afara nu prea se vede, dar bordul este foarte detaliat. Pina si torpedoul e facut, ce sa mai zic de cele 3 indicatoare, volan, scrumiera, bricheta si tapiteria bordului.

Pentru vopsit s-a acoperit partea inferioara cu scoci. Nu s-au putut salva detaliile facute de producator cu vopsea foarte fina. Vopsea - galben taxi, cam ca in prima poza, ceva mai inchis decit in celelalte, dar nu are prea mare importanta.

In lumina blitzului se vad toate neregularitatile, in realitate nu a iesit chiar asa nasol.

Se vor picta detaliile cu pensula. Timp de uscare - minim 3 zile pana la atingere.In sfirsit, gata.Iata si dioramele .

sâmbătă, 23 aprilie 2011

R.I.P. - Eugen IONESCU-CRISTEA

Am o veste rea.
Aseară a plecat în "cursa fără întoarcere" unul dintre sportivii de renume ai automobilismului românesc, Eugen IONESCU-CRISTEA - multiplu campion naţional, maestru al sportului la automobilism.

Eugen IONESCU-CRISTEA va fi depus la capela cimitirului Bellu Central marţi 26 aprilie 2011, începând cu ora 12:00.
Inmormântarea va avea loc miercuri 27 aprilie 2011, ora 12:00 în acelaşi cimitir.
***************************************
Cei care doresc sa transmita condoleate familiei o pot face la adresa de E-mail : condoleante@autorally.ro
***************************************
Comunicat Auto Blic & Primaria comunei Teliu (jud. Brasov)
In memoria domnului Eugen Ionescu Cristea – maestru al sportului in automobilism, decedat sambata 23 aprlile 2011, etapele 3 si 4 din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta de la Teliu, se vor organiza sub denumirea "Memorialul Genu Cristea"

Stoica Bela Serban Vasile
Presedinte Primar
Auto Blic Brasov Com. Teliu (jud. Brasov)

Să ne amintim despre Genu:
Eugen IONESCU-CRISTEA

Este (din păcate de azi vom spune .... a fost) unul dintre cei mai talentaţi piloţi moderni români. S-a născut în Bucureşti, la 26 mai 1938. În palmaresul său figurează 36 de titluri de campion naţional, în toate cele trei specialităţi: viteză în coastă, pe circuit şi raliuri. Cluburi sportive: ACR Bucureşti, Dacia Bucureşti, IOB Balş, UNIREA TRICOLOR Bucureşti. A pilotat maşini Fiat 850, Renault 8 Gordini, Renault 12 Gordini, BMW 2002 TI, Lancia Fulvia HF şi Dacia. A avut coechipieri la raliu pe: Teodor BĂJENARU, Petre VEZEANU, Alexandru IONESCU CRISTEA, Dan AMARICĂ, Matei SIMIONESCU, Cătălin TUTUNARU, Petre PÂRCĂLĂBOIU, Tudor BUCĂTARU. Printre succesele internaţionale, se numără cele două victorii din Raliul Balcanic (1968 şi 1972), locul secund în Raliul Gunaydin din Turcia (197, şi cele două victorii din Raliul Porţile de Fier (1972 şi 1973 împreună cu Petre Vezeanu).
În 1976 i s-a atribuit titlul de maestru al sportului.



Palmares
Internaţional
Raliu:
-1968 locul I clasa 1300 şi titlu de Campion Balcanic Absolut la Raliul BALCANIC, ediţia a IV-a, în România, copilot Teodor BĂJENARU
-1969 locul I la echipe şi titlu de Campioană Balcanică a echipei ROMÂNIEI (Florin POPESCU+Viorel MARIN, Aurel PUIU+Constantin PESCARU, Eugen IONESCU-CRISTEA+Teodor BĂJENARU), la Raliul BALCANIC, ediţia a V-a Turcia
-1970 locul II general la Raliul BALCANIC, ediţia a VI-a, în Bulgaria, copilot Petre VEZEANU
-1972 locul I general, locul I clasa 1300 cmc, Raliul PORŢILE DE FIER, ediţia I, în Jugoslavia, copilot Petre VEZEANU
-1972 locul I general şi titlul de Campion Balcanic Absolut la Raliul BALCANIC, ediţia a VIII-a, la Braşov în România, copilot Petre VEZEANU, locul I la echipe şi titlul de Campioană Bacanică echipei ROMÂNIEI (Eugen IONESCU-CRISTEA+Petre VEZEANU, Horst GRAEF+Nicolae CURTOV, Aurel PUIU+Constantin PESCARU)
-1973 locul I general Raliul Raliul PORŢILE DE FIER, ediţia a II-a (Start la Belgrad, Sosire la Timişoara), copilot Petre VEZEANU
-1973 Locul IV cls general Raliul DUNĂRII edţia a X-a (Start Budapesta şi Bucureşti, Sosire la Bucureşti) şi locul I în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI, copilot Alexandru IONESCU-CRISTEA
-1973 locul VIII cls general Raliul TATRA ediţia a V-a (Cehoslovacia) şi locul III pe echipe (Eugen IONESCU-CRISTEA+Alexandru IONESCU-CRISTEA, Dorin MOTOC+Cornel MOTOC-locul IX cls general, Vasile OLARIU+Iuliu BORCSA-locul XII cls general)
-1973 locul VIII cls general în Cupa PĂCII ŞI PRIETENIEI, copilot Petre VEZEANU, locul IV echipa ROMÂNIEI (Eugen IONESCU-CRISTEA+Petre VEZEANU, Dorin MOTOC+Cornel MOTOC, Horst GRAEF+ Iuliu BORCSA)
-1974 locul VII cls general Raliul BALCANIC ediţia a IX-a, în Jugoslavia, copilot Petre VEZEANU
-1976 locul VII cls general, Raliul DUNĂRII ediţia a XI-a (Start Turnu Severin, Sosire Baia Mare), etapă în CE de Raliuri şi CPP. Locul II pe naţiuni echipa României, copilot Matei SIMIONESCU
-1977 locul I la clasă R. NISIPURILE DE AUR, ediţia a VIII-a Bulgaria, etapă în CE de Raliuri şi CPP, copilot Dan AMĂRICĂ
-1977 locul I clasă R. TATRA ediţia a IX-a, Cehoslovacia, etapă în CPP, copilot Dan AMĂRICĂ
-1977 locul IV general şi locul I la clasă, R. BOSFORULUI ediţia a III-a, Turcia, etapă în Campionatul Balcanic de Raliuri, copilot Dan AMĂRICĂ
-1978 locul II cls general şi locul I la clasă, R. GUNAYDIN, ediţia a VII-a, Turcia, etapă în Campionatul Balcanic, copilot Cătălin TUTUNARU, locul I pe echipe pentru România (Eugen IONESCU-CRISTEA+Cătălin TUTUNARU, Ludovic BALINT+Mircea PANAITE, Ilie OLTEANU+Ovidiu SCOBAI)

Naţional
Raliu:
-1969 locul II cls general, Campion clasa I, copilot Gheorghe FLORESCU
-1970 locul IV cls general, Campion clasa V, copilot Petre VEZEANU
-1977 Locul II cls general, Campion grupa I, copilot Dan AMĂRICĂ

Viteză în coastă:
-1968 Campion clasa I
-1970 Campion clasa V
-1971 Campion clasa II şi clasa V
-1972 Campion Naţional Absolut, Campion cls II, Campion clasa V
-1973 Campion Naţional Absolut, Campion clasa III
-1974 Campion Naţional Absolut, Campion clasa III
-1975 Campion Naţional Absolut, Campion clasa III
-1976 Campion clasa III
-1978 Campion clasa IV
-1979 Campion clasa IV
-1980 Campion grupa IV

Viteză pe circuit:
-1975 Campion Naţional Absolut, Campion clasa III
-1976 Campion Naţional Absolut, Campion clasa III, Campion clasa IV

Paste Fericit !

Iepurasul mustacios, e de Paste norocos. Nu-ti lasa cadou in ghete, are el alte secrete: poze, campionate,articole si alte cele..... pasca, oul inrosit, cozonacul, mielul fript si un Paste fericit tuturor!

vineri, 22 aprilie 2011

Reclama Dacia Logan MCV

Intrebare de weekend: care este cel mai haios lucru pe care ati reuşit să-l încărcaţi în portbagajul din Dacia voastra?

Cum sa faci un BURNOUT

Un burnout se face pentru spectacol si pentru a arata lumii ca masina poate sa scoata fumul din anvelope. Insa, acest termen vine din competitiile de drag-race, acceleratie pe 400 de m, cand participantii invart pe loc rotile motrice pe asfalt umed, pentru a le incalzi si curata, cu scopul unei mai bune tractiuni la plecare. Un burnout profesional se face doar pe asflat cu apa, urmarindu-se si curatarea suprafetei anvelopei de praf, nu numai incalzirea acesteia pentru o tractiune superioara. Temperatura anvelopei in burnout atinge peste 250 grade celsius, putand topi asfaltul.

iata cum se face:

Cum sa faci un burnout cu o masina care are tractiune spate?

1.Bagi in prima sau a doua treapta de viteza, in functie de cat fum vrei sa scoti din caucioace. Viteza a doua tine mai mult si permite sa scoti mai mult fum.
2.Apasa ambreiajul cu piciorul stang si frana cu dreptul. Cu grija, apasa incet si acceleratia cu piciorul drept, in timp ce tii si frana cu acelasi picior. Tureaza motorul pana pe la 4500-5000 rpm si tine-l constant la aceasta turatie.
3.In timp ce ridici brusc piciorul de pe ambreiaj, muta piciorul drept total pe acceleratie si cel stang pe frana. Pastreaza turatia ridicata.
4.Daca vrei sa tii masina pe loc, pastreaza frana apasata. Daca vrei sa te deplasezi, ridica incet piciorul de pe frana.



Cum sa faci burnout cu o masina care are tractiune pe fata?

1.Trage frana de urgenta la maximum. Asta va tine masina pe loc, dar va permite rotilor din fata sa se invarta liber.
2.Apasa ambreiajul si baga in prima treapta de viteza (sau a doua daca te crezi curajos).
3.Cu ambreiajul apasat tureaza motorul pana pe la 4500 rpm. Ridica brusc ambreiajul.
4.De indata ce rotile incep sa se invarta, joaca-te cu acceleratia si pastreaz-o in jur de 4500. Fii sigur ca nu scade turatia sub 3500 rpm, risti sa se opreasca motorul. Lasi incet frana de mana si dispari in ceata alsata de cauciucurile tale incinse.

Nu se face Burnout pe 4x4 ! :P

Have Fun!

joi, 21 aprilie 2011

Macheta Dacia Militie - Custom Made

...urmeaza militia, folosind o macheta Dacia de taxi de la Altaya.


Cu dizolvantul de lac de unghii al nevestei a fost sters scrisul. S-a desfacut modelul bucati, nu inainte de a sparge un stop, fara a mai gasi bucata.



S-atras si o vopsea pe jumatatea inferioara. Girofarul a fost luat si modificat de la un R16 de Politie, pe care demult trebuia transformat intr-unul normal. Mai complicat e cu trompeta de la sirena. Si trebuie astupate si gaurile din plafon.


Sirena e facuta dintr-un virf de pix, o scobitoare si o agrafa de birou. Antena = coarda de chitara + scobitoare. Stopul pierdut- dintr-o agrafa de la un pix. A fost lipit si logo-ul si au fost puse toate piesele la loc. Iata ce a iesit !



miercuri, 20 aprilie 2011

50 de Dacia Duster de la Super Bingo Metropolis


Ediția Specială de Paști vine cu o șansă unică pentru jucătorii de Super Bingo Metropolis: sunt puse în joc nu mai puțin de 50 de automobile Dacia Duster. Astfel, imediat după Paşti, 50 de Dacia Duster vor fi plimbate de norocoşii câştigători prin toată România, iar unul din automobile poate fi chiar al tău.

Dacia a crescut vanzarile la nivel global datorita modelului Duster

Vanzarile de autoturisme Dacia la nivel global au crescut cu 2% in primul trimestru din acest an, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 81.600 unitati, declinul modelelor Logan si Sandero fiind compensat de livrarile solide ale SUV-ului Duster, a anuntat grupul francez Renault.
Pe segmentul segmentul vehiculelor comerciale usoare Dacia a consemnat o scadere de 13%, pana la 5.000 de unitati.


Cele mai importante piete externe ale Dacia au fost anul trecut Franta, Germania si Brazilia.

Vanzarile Sandero s-au injumatatit in primul trimestru, de la 50.200 unitati anul trecut la 25.400, in timp ce Loganul a inregistrat un declin de 44%, de la 29.450 autovehicule la 16.440. Duster, lansat in martie anul trecut, a avut vanzari de 39.770 de unitati in primele trei luni din 2011.

In martie, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 12%, de la 36.300 masini anul trecut la 32.000. In privinta autovehiculelor comerciale usoare, Dacia a avut in martie o scadere de 4%, de la 2.125 unitati la 2.040.

Sandero a consemnat un declin de peste doua ori, de la 23.800 de unitati in martie anul trecut la 9.700 unitati in acest an, evolutie similara cu cea a Loganului, care a coborat de la 12.340 unitati la 5.700.

Duster a sustinut rezultatele Dacia si in martie, cu vanzari de 16.600 de unitati.

Noul Logan va fi mai ieftin

Automobile Dacia a depus o cerere de finantare pentru noua generatie Logan 42,42 milioane lei (putin peste 10 milione euro), suma mai mica cu 35% decat cea ceruta si primita pentru Duster, a anuntat compania.

Anul trecut Dacia a primit finantare nerambursabila in suma de 20 milioane lei (circa 4,6 milioane euro) pentru a produce doua noi tipuri de motoare, turbo pe benzina, care vor fi utilizate, printre altele, si pe noul Logan.

Masina este asteptata pe piata in 2012, termen confirmat pana acum doar de un singur oficial Renault, in cadrul unui interviu mai amplu. Inca nu se cunosc prea multe detalii despre noul Logan, dar inaltii oficialii Renault au dat cateva indicii pentru a avea un tablou cat mai complet.

Seful de design al Renault, Larens van den Acker, a spus ca a doua generatie Logan va fi mai germana, mai nordica, onesta ca un Volkswagen, iar directorul programului Logan, Gerard Detourbet, a declarat in exclusivitate pentru 0-100.ro ca masina va fi mai ieftina decat cea pe care o va inlocui.

Profit la Dacia cu 30% mai mare pe 2010

Profitul net al Automobile Dacia a crescut cu 30% anul trecut, faţă de 2009, de la 230 milioane lei, la 300 milioane lei, a anunţat compania. Deşi numărul de autovehicule noi Dacia livrate în ţara noastră anul trecut a scăzut cu 12,5%, la 36.730 unităţi, valoarea vânzărilor pe piaţa locală a coborât cu 4,15%, la 1,11 miliarde lei.
Pe de altă parte, valoarea vânzărilor pe plan extern a urcat cu 31,7% anul trecut, la peste 8 miliarde lei, deşi numărul de autovehicule livrat peste hotare a crescut cu 15,7%. Aproape 60% din profit a fost repartizat pentru dividende, acţionarul majoritar fiind Renault, cu 99,427% din acţiuni. Restul profitului pe 2010 a fost repartizat pentru participarea salariaţilor la profit şi rezerve legale.

Cifra de afaceri a crescut cu 26,6%, de la 9 miliarde lei, la 11,4 miliarde lei.

Un nou lot Dacia pentru flota BCR

Bucureşti, 20 aprilie 2011 - Automobile Dacia va livra Băncii Comerciale Române (BCR) un lot alcătuit din 102 vehicule Logan berlină. Acestea vor intra în posesia BCR în cursul lunii aprilie şi vor fi utilizate de către unităţi şi subsidiare ale băncii de pe întreg teritoriul ţării.



Pentru vehiculele comandate, BCR a ales versiunea de echipare Lauréate, atât cu motorizare diesel (1.5 dCI 75CP), cât şi motorizare pe benzină (1.2 16V 75 CP). Toate maşinile sunt dotate cu aer condiţionat şi proiectoare de ceaţă.

„BCR este unul dintre cele mai importante grupuri financiare prezente pe piaţa românească şi ne bucurăm că se numără printre partenerii noştri. Dacia Logan este un model care oferă mult spaţiu şi confort, în schimbul unor costuri de utilizare foarte scăzute, în special în configuraţia aleasă de către BCR", a declarat Directorul Comercial Dacia în România, Fabrice Cambolive.

„Banca Comercială Română susţine economia românească nu doar ca principal finanţator, ci şi cumpărând produse româneşti. BCR a ales maşinile fabricate de Dacia la Mioveni pentru că Logan este modelul care a răspuns cel mai bine cerinţelor companiei în ceea ce priveşte confortul, consumul de carburant şi raportul echipare/preţ. Suntem o bancă românească ce cumpără şi utilizează produse româneşti într-o măsură din ce in ce mai mare", a declarat Diana Hudymač, Director Executiv Group Large Corporate, BCR.

Noul lot de vehicule Dacia ridică la aproximativ 30% ponderea autoturismelor româneşti în cadrul flotei deţinute de BCR, precizează reprezentanţii băncii.

Prima Dacia Sandero vândută pe Facebook

Este vorba despre modelul Sandero Jeans Laureat 1.4, 75 cai putere, Bifuel Benzina/GPL, Euro4, cu o culoare unicat - albastru Jeans. Modelul s-a vândut cu 8.500 euro. Maşina dispune de climă, CD/MP3 şi faruri de ceaţă.


Celălalt model disponibil este Sandero Stepway 1.5 dCi 90 cai putere diesel Euro5 FAP, disponibilă într-o culoare specială gri opac cu tapiţerie din piele, jante din aliaj, faruri de ceaţă şi volan îmbrăcat în piele. Preţul acestui Sandero este de 13.500 euro. Acesta se poate achiziţiona doar cu o precomandă pe pagina de Facebook Dacia Italia.

marți, 19 aprilie 2011

Santaj la Mioveni! Productia Dacia Duster, pusa in pericol VIDEO

Un card de memorie, cu toate informatiile privind conceptul Dacia Duster, a ajuns pe mainile unui individ care a inceput sa trimita amenintari la uzinele din Pitesti.



I-a anuntat pe oficiali ca va vinde concurentei planurile de fabricare, daca nu ii dau o masina noua, complet echipata sau 20.000 de lei. Inginerii i-au facut jocul, insa i-au luat "la bord" si pe cei de la Crima Organizata.

Suspectul principal este din Mioveni si, din declaratia semnata de el in dosar, ar fi ajuns la Uzinele Dacia Pitesti ca sa se angajeze.

Acolo, din pura intamplare, ar fi gasit un stick ce continea toate informatiile privind fabricarea unui autovehicul. L-a luat si le-a scris un mail sefilor de la Pitesti prin care ii anunta ca dispozitivul a incaput pe mainile lui. Daca il vor, atunci sa ii dea ce le cere.

Personajul principal al dosarului este acum trimis in judecata si risca inchisoarea.

Pentru Dacia, ca pentru orice alta companie auto din lume, divulgarea unor secrete care tin de productia unui model inseamna o grea lovitura. Asa ca reprezentantii Dacia au contactat procurorii.

Cel care a incercat santajul a fost depistat, iar in locuinta au fost descoperite mesaje pe care barbatul le trimisese unor firme concurente cu intentia de a le convinge sa cumpere datele.

Astfel de cazuri, in care informatii din interiorul unor firme sunt furate si apoi folosite la santaj se produc tot mai des. De altfel, anchetatorii spun ca infractionalitatea informatica este intr-o crestere alarmanta.

Iar pentru a tine piept fenomenului, care nu cunoaste granite, ai nostri colaboreaza in diverse dosare cu specialistii americani de la FBI si Secret Service.

Si Renault a avut probleme

Anul a inceput cum nu se poate mai prost pentru Renault. Dupa ce trei directori au fost suspendati din functie din cauza unor scurgeri de informatii, guvernul de la Paris a avertizat ca intreaga industrie franceza este expusa pericolului. In doar o saptamana, concernul auto a anuntat in cele din urma ca secretele tehnologice vitale sunt in siguranta.

In presa au aparut si alte date surprinzatoare. Renault a platit aproximativ 250.000 de euro informatorului anonim ale caruia acuzatii au declansat o ancheta de spionaj industrial si concedierea a trei directori, a afirmat avocatul producatorului auto francez, Jean Reinhart, citat de AFP. "Din audit si verificarea facturilor se pare ca a fost platita suma de 250.000 de euro", a declarat Reinhart pentru AFP, confirmand informatii aparute in cotidianul Le Canard Enchaine.

sursa: incont.ro

Dacia, locul 17 în UE după numărul înmatriculărilor de automobile noi

Conform statisticilor ACEA, Dacia ocupă locul 17 din 32 în Uniunea Europeană la numărul de înmatriculări de automobile noi realizate în primul trimestru din 2011. Cu 62.819 unităţi înmatriculate, Dacia a înregistrat o scădere de 3,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, însă a păstrat aceeaşi pondere de 1,8% în totalul consemnat la nivel comunitar, unde înscrierile au scăzut cu 2,3 procente.

Volkswagen conduce clasamentul mărcilor în funcţie de numărul înmatriculărilor de automobile noi, cu 413.842 unităţi, pe locul doi venind Ford, cu 295.622 de unităţi înmatriculate, iar pe poziţia a treia Renault , cu 294.812 înscrieri.

După Dacia, pe locul 18 urmează îndeaproape Kia, cu 62.775 înscrieri în circulaţie.

luni, 18 aprilie 2011

Reclama Logan - Fiabilite

Cea mai nou reclamă are în plan un exemplar Logan, care atinge 200.001 kilometri.



Slabut, eu am poza cu 500.000 de kilometri la un Logan si apartine unui taximetric bosniac din Tuzla.
Asta asa ca sa moara toti care o ard cu grupu vag in sus si in jos.
Allez Dacia, Alllez Renault!

Macheta Dacia Salvare - Custom Made

Am sa prezint transformarea unor modele de serie in unicate. Pentru inceput Dacia 1300 Break de Salvare.



Poza e cam proasta, dar o sa incerc sa gasesc una mai buna, pentru sigla in special.

Gasit pe ebay un Renault 12 Break al jandarmeriei. Calitatea sa e cam slaba, e cam din topor facut.




Ce e misto e ca e alb, are girofar, sigla jandarmeriei se sterge usor, se deschide portbagajul si in spate nu are scaune, ci platforma. Facut rost si de planul unei salvari break, care va ajuta pentru amenajarea interiorului.



Sters logo-ul jandarmeriei cu acetona.Desfacut masina in bucatele. Pe geam lipit sablon din autocolant si vopsit pe interior cu alb. Sigla salvarii si crucea rosie sunt facut in Corel si sunt date la printat pe autocolant transparent - se vedem ce-o iesi.Asteptam...



Mai trebuie construite targa si al treilea scaun, si daca mai e loc, tubul de oxigen si roata de rezerva.

Au sosit autocolantele de la printat.Au fost decupate si lipite.S-a amenajat si interiorul. Au fost vopsite stopurile si tampoanele ca erau albe. Look:





Încă o poză cu Salvarea (în acţiune!)