vineri, 30 septembrie 2011

Nissan vrea sa vanda Datsun sub brandul DACIA

Nissan vrea să reînvie marca japoneză Datsun. Noile modele vor ţinti segmentul low-cost şi ar putea fi comercializate sub brandul Dacia.



După ce în 1986 Nissan a decis să închidă porţile uzinelor Datsun, japonezii caută să câştige teren pe pieţele emergente (Rusia şi China), scrie Autoexpress. Datsun va deveni submarcă Nissan aşa cum este Dacia pentru Renault, iar modelele Datsun ar putea fi comercializate sub marca Dacia. Noile automobile vor face parte din Planul 88 al niponilor de a lansa un model noul la fiecare 6 luni, timp de 6 ani.

Conform unor surse citate de Nikkei, Nissan lucrează deja la un model cu dimensiuni mai mici decât Micra.

Modelele Dacia sunt comercializate în Rusia şi America de Sud sub brandul Renault. În India, producătorul autohton Mahindra comercializează modelul Verito, o versiune a Loganului. Indienii au cumpărat licenţa de producere a modelului Logan de la Renault, iar francezii au rămas doar furnizori ai motoarelor.

Numele Datsun are o istorie interesantă. În 1931, compania DAT Motorcar a scos un model de dimensiuni reduse pe care la denumit Datson (din engleză: fiul lui DAT). îN 1933, după ce Nissan a preluat compania DAT Motorcar, numele a fost schimbat în Datsun pe motiv că "son" înseamnă "pierdere" în japoneză. Datsun (DAT, sun-soare, Dattosan în japoneză) a fost un omagiu adus soarelui de pe steagul Japoniei.

via: money.ro

joi, 29 septembrie 2011

Dacia cheamă în service 5.000 de autoturisme !

Aproape 5.000 de autoturisme Dacia şi Renault sunt chemate în service din cauza unei defecţiuni tehnice. Viaţa şoferilor nu este în pericol, însă consumul de ulei creşte destul de mult, conform specialiştilor.


foto:dacia.ro

Modelele vizate sunt Dacia Logan şi Sandero şi trei modele de Renault cu motor de 1,2 litri, fabricate în 2010 în Spania. Maşinile pierd ulei din cauza unei piese de la motor, care costă 13 lei, aceasta fiind treaba producătorului.

Asta face acum producătorul: înlocuieşte piesele. Intervenţia are loc în service şi este gratuită. În cazul în care este necesară înlocuirea piesei, intervenţia durează ceva mai mult de patru ore, iar pentru simpla verificare, clientul nu trebuie să stea mai mult de 20 de minute.

Nu este singura dată când Dacia îşi cheamă clienţii în service. În 2005, peste 15.000 de maşini au fost rechemate în service-uri pentru probleme la cric, dar şi pentru probleme la sistemul de injecţie şi la cablajul motorului.

Şi marii producători de automobile se confruntă cu astfel de situaţii. La începutul acestui an, Toyota a chemat peste un milion şi jumătate de maşini vândute în întreaga lume, din cauza unor suspiciuni legate de conductele de combustibil.

via: antena3.ro

Masini de Legenda. Din 29 septembrie 2011 in toata Romania

Din 29 septembrie 2011, colectia “Masini de Legenda” de la Deagostini va fi disponibila in toate localitatile din Romania !



Masini de Legenda – o colectie a celor mai indragite masini din trecut.

Fiecare numar va contine o revista + o macheta a unei masini la scara 1/43. Apare o data la 2 saptamani.

Primul numar al colectiei ( DACIA 1300 ) are pretul promotional de 11.90 lei , restul 24.90 lei.

Numarul 2 va fi disponibil peste 2 saptamani la chioscuri cu un model de colectie in miniatura, ARO 240 , revista oferind o prezentare in detaliu a masinii, insotita de multe fotografii. + Biblioraft CADOU.

Numerele urmatoare : Trabant 601, Lada 1500, Gaz Volga.

sursa: blogulcolectionarului.net

miercuri, 28 septembrie 2011

King of Europe Dragster – 1-2 Octombrie 2011 – Brasov

Asociatia Romana de Drift impreuna cu King of Europe cu sprijinul Primariei Municipiului Brasov organizeaza in data de 1 si 2 octombrie 2011, Concursul European de Accelerare pe 402 m - King of Europe Dragster 2011. Locatia: Iesirea din Brasov spre Cristian ( DN73 ) unde sunt asreptare cele mai performante masini de drag din Europa.



Sambata:

08:00 - 11:00 Inscrierea pilotilor si inspectia tehnica

11:00 - 18:00 Antrenamente libere


Duminica:

10:00 - 12:00 Antrenamente libere

12:00 - 14:00 Calificari la toate categoriile
14:30 - 18:30 Finalele pe categorii; Finala KOE Drag

19:00 Festivitatea de premiere




King of Europe DRAG 1-2 Octombrie 2011

Etapa internationala accelerare Brasov
Sos. Cristianului dn 73, Brasov Romania
Evenimentul anului in materie de viteza si accelerare pe 402 m!!!

Cele mai rapide masini din Europa se aduna pe la Brasov timp de 2 zile pentru a demonstra care este Regele Vitezei.

Si-au anuntat prezenta masini extrem de puternice din diferite tari, adevarati competitori pentru bolizii din Romania. In sfarsit, cele mai tari masini din tara isi vor putea arata adevarata putere si viteza pe 402 metri.

Supercaruri cu puteri intre 600 si 1500 de cp, masini modificate special de drag, dragstere si alte impresionante autoturisme vor concura la Brasov.

Pentru o masurare profesionala si exacta vor fi aduse cele mai performante sisteme de cronometrare si start din Europa!

In trecut Marele Premiu de KOE Drag a avut loc in Belgia, Polonia si Ungaria, dar pentru 2011, Brasovul are onoarea sa gazduiasca evenimentul.

marți, 27 septembrie 2011

Dacia Duster a luat Premiul de Excelenta

Compania Dacia a primit unul dintre cele mai importante premii oferite de Camera Franceza de Comert Industrie si Agricultura in Romania (CCIFER) cu ocazia implinirii a 15 ani de la infiintarea organizatiei.
Gala a fost organizata la studiourile Buftea si a reunit peste 450 de mebri ai companiilor ce fac parte din CCIFER, dintre care amintim: Orange, Carrefour, Cora, Auchan, Renault, Michelin, GDF SUEZ, Dalkia si Veolia.

In cadrul evenimentului, reprezentantii Automobile Dacia au primit premiul de excelenta pentru modelul Duster, masina care a revitalizat vanzarile Dacia si a propulsat compania in topul constructorilor europeni.

Via | CCIFER

CNVC – Rasnov – 1-2 Octombrie 2011



Ultimele doua etape din acest an, pe 1-2 oct. 2011.

Traseul va fi ca cel de anul trecut, adica din parcarea de langa Motel Acapulco (acolo unde incepe urcarea spre Cetatea Rasnov) si pana la km. 15 pe drumul spre Poiana. Va fi ceva spectacol, mai ales daca o sa fie vreme frumoasa.

Surpriza placuta este ca ieri dimineata erau vreo 63... acum, pe autorally, sunt 85 de inscrisi. Si in plus, am fost placut surprins sa vad ca pe lista se afla si domnul Nicu Iordache, cu Renault-ul Gordini.

luni, 26 septembrie 2011

Romania Night Grand Prix „Traian Vuia” Timisoara 2011

Etapa a VI-a a Campionatului National de Circuit Viteza Urban, Romania Night Grand Prix „Traian Vuia” Timisoara 2011 pe 24/25 septembrie, desfasurata pe pista Aeroportului International Timisoara,in nopţile de vineri spre sâmbătă, respectiv sâmbătă spre duminică au atras sute de timişoreni la Aeroportul Timişoara, printre avioanele companiilor Wizzair si Carpatair, a prilejuit o confruntare directa intre cele mai bune echipe ale acestui sezon automobilistic din aceasta parte de tara, XMotors si Opinia Rally Team.



Absenta la ultimele etape de Campionat Judetean, dupa o infrangere categorica in iulie, la Buzias Grand Tour 2011, unde a ocupat un neverosimil loc IV, teamul X Motorsport s-a pregatit in mod special pentru „fight-ul” de pe pista aeroportului.
"Citeste toata strirea aici..."

duminică, 25 septembrie 2011

SALONUL DE TUNING AUTO SI MOTO 2011

Intre 23-25 sept la Centrul de Expozitii si Evenimente Sofianu din Râmnicu Vâlcea are loc salonul de tuning auto / moto .



Vor fi premiate:
- Best 3 Interior
- Best 3 Exterior
- Best 3 Custom
- Best 3 Paint
- Best 3 Engines
- Best 3 Rims (jante)
- Best Car of the Show
- Best Autohtona
- Best 3 Sound & Video System
- ASA NU!!!
- Best 3 Eleganta pentru masini de epoca


Se ofera participantilor:
- Cazare gratis (pentru cei din alte localitati)
- Firma de paza PRUDENT (inclusiv pe timpul noptii)
- Spalarea masinii inainte sa intre in expozitie

Se ofera vizitatorilor:
- Sansa de a vedea in Valcea un salon auto si o expozitie de masini tuning din toata tara si o demonstratie de indemanare cu piloti din Campionatul National de Carting si totodata cu piloti amatori.
- Atomsfera creata de DJ
- Invitati surpriza

sâmbătă, 24 septembrie 2011

Dacia ataca Marea Britanie cu Duster si Sandero facute in India

Modelele Dacia vor putea fi cumparate si in Marea Britanie, din ianuarie 2013. Cu toate ca britanicii vor primi versiuni cu dotari standard mai bogate, Dacia se va axa in continuare pe caracterul "low-cost" al masinilor, incercand astfel sa aiba acelasi succes ca cel de care se bucura in Germania, unde are acum o cota de piata de 3%, scrie Autoexpres.co.uk.



Primele doua modele cu volan pe dreapta lansate in Marea Britanie vor fi primul SUV din istoria Dacia, Duster, si Sandero. Masinile nu vor fi asamblate in Romania, la Mioveni, ci la Chennai, in India.

In India insa, masinile poarta emblema Renault, motiv pentru care, scriu jurnalistii britanici, modelele destinate pietei din Marea Britanie ar putea suferi unele modificari, de bun augur, precum faruri si bare usor diferite si un interior mai calitativ.

In Marea Britanie Daciile vor fi vandute, deocamdata, prin dealership-urile Renault, dar ar putea aparea si reprezentante, in functie cerere.

„Avem ca principala tinta cumparatorii privati. Flotele nu vor beneficia de reduceri", a declarat Beatrice Foucher, vicepresedintele departamentului de marketing al Dacia-Renault.

via: a1.ro

vineri, 23 septembrie 2011

Cupa Dacia a ajuns la Iasi

Campionatul National de Raliuri Dunlop 2011 si Cupa Dacia au intrat in linie dreapta, iar finalul de stagiune ne propune doua runde consecutive gazduite de Moldova.



Prima dintre acestea este programata in acest final de saptamana, mai exact vineri 23 septembrie si sambata 24 septembrie si are drept punct central orasul Iasi, dupa care, peste doar trei saptamani, se va derula etapa care pune punct final sezonului, reprezentand momentul revenirii Bacaului in calendarul intern. Sunt doua runde extrem de importante pentru configuratia finala a ierarhiilor in intrecerea masinilor Dacia Logan 1.6 90 CP, la acest moment neexistand inca vreo certitudine in ceea ce priveste ordinea din frunte in nici unul dintre cele clasamente.


Sosit la Iasi dupa doua victorii la rand, dar si din postura de invingator in editia de anul trecut, Bogdan Nastase pare sa fie favoritul intrecerii. Insa, fara indoiala, Viorel Ivan, campionul en-titre, si Sebastian Barbu vizeaza si ei o victorie care le-ar permite nu doar sa relanseze lupta pentru castigarea Cupei, ci si pe aceea care desemneaza cel mai bun pilot pe traseele...neasfaltate. Dupa cum din ecuatia luptei pentru victorie nu trebuie exclusi nici Florin Tincescu sau Octavian Tarnovean, piloti care, desi sunt in primul lor sezon in Cupa, au demonstrat ca nu vizeaza doar titlul debutantilor, ci si o clasare in topul ierarhiei absolute a intrecerii masinilor Dacia.


La startul intrecerii Cupei in aceasta runda figureaza nu mai putin de 14 vehicule Dacia Logan 1.6 90 CP. Alaturi de pilotii deja amintiti, pe lista de start ii regasim pe Adrian Dragan, Sebastian Gioarsa, Cosmin Cocean, Simone Tempestini, Radu Badina, dar si cateva nume care revin dupa o absenta de o etapa (Ioan Mihut) sau mai multe (Lucian Sauciuc, Bogdan Usurelu, Augustin Mihalache).


Traseul are o configuratie similara cu aceea de anul trecut, singura diferenta fiind lungimea mai mare a superspecialei Rapa Galbena, care se alearga pe strazile orasului. Insa, daca pilotii vor avea de parcurs aceleasi probe ca si in 2010, suprafata de concurs a suferit modificari in bine ca urmare a colaborarii dintre organizatori si Directia Silvica Iasi. Altfel, pilotii vor avea de parcurs sectiuni competitive cu o vegetatie foarte bogata, amintind de cele din Japonia, precum Tacuta, dar si altele extrem de tehnice si rapide, hotaratoare pentru configuratia finala a clasamentului cursei urmand sa fie Madarjac si Sinesti, care sunt cele mai lungi.

via: 4tuning

joi, 22 septembrie 2011

Dacia 1300 - "Little Red riding on the hood"

Va amintiti ca acum cu vreo doua luni in urma va prezentam,un pictorial in stilul "Vintage" a unui fotograf talentat din Constanta.

Acelasi Carapcea Victor, aceeasi maiestrie in arta fotografiei, alta masina superba, alta fata . Iata cel de-al doilea pictorial cu o Dacia 1300 care parca ne intoarce in timp. Masina curata si aranjata, hainele fetei, culorile, unghiurile... totul formeaza un excelent peisaj retro. Masina apatine lui Lucian Buzoianu, un mare pasionat de Dacia Classic.






Ce ma minuneaza si ma bucura pe mine e ca vad ca si romanii pot face ceva cu clasa Retro cars and pinup girls autohtone.Foarte bine.

marți, 20 septembrie 2011

Dacia Logan, locul II in "Legende pe roti"

Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt a fost anuntat clasamentul final al competitiei "Legende pe roti", organizata de Automotive News Europe si MSX International.

Concursul, desfasurat on-line, a inclus 14 sectiuni, fiecare acoperind cate o etapa din istoria automobilului. Clasamentul pentru fiecare perioada a fost realizat in urma voturilor a peste 100 000 de participanti, care au avut de ales intre 10 modele preselectate de un grup de specialisti in domeniul auto.



Dacia Logan s-a clasat pe locul secund in topul modelelor care au marcat primul deceniu al secolului XXI. In clasamentul pentru anii 2000 - 2010, Dacia Logan a fost depasita doar de Mercedes Benz SLS in timp ce locul al treilea a fost ocupat de modelul electric Tesla Roadster.


Lansata pe piata in anul 2004, Dacia Logan a revolutionat piata auto, oferind un raport pret / prestatii/ spatiu interior fara egal. Disponibila la inceput intr-o singura versiune de caroserie, cu doua motorizari pe benzina, Dacia Logan a dat nastere unei adevarate familii de modele, care cuprinde, alaturi de berlina tricorp, un break, o furgoneta si un pick-up.


De-a lungul anilor, modelul s-a afirmat ca un veritabil succes la export, fiind comercializat in 46 de tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, dar si in unele piete din America si zona Oceanului Indian sau Pacific. Totodata, Dacia Logan este, de opt ani consecutiv, cel mai vandut model de pe piata auto din Romania.

sâmbătă, 17 septembrie 2011

Viitorul Dacia Logan prezentat la Salonul de la Paris 2012

Viitorul Dacia Logan va fi lansat oficial anul viitor, cu ocazia Salonului de la Paris 2012. Noua generatie va fi mai moderna, mai agresiva, cu un aspect frontal care va inspira putere, a declarat Laurens van den Acker, designer sef al Renault, pentru 0-100.ro.



Modelul low-cost al constructorului auto roman isi va pastra caracteristicile care l-au consacrat, ceea ce inseamna ca va fi in continuare spatios si, cel mai important, accesibil. In plus, Logan va fi mai sofisticat si cu linii mai moderne, preluand cateva elemente de la Duster, un real succes pentru Dacia.

Astfel, Renault continua strategia de diferentiere intre cele doua marci: in timp ce designul gamei Renault este mai latin, cu linii senzuale.

Cunoscut pe plan intern cu numele de cod X52, noul model ar putea primi si o tehnologie micro-hibrida, care sa reduca emisile de noxe si consumul de carburant. Sistemul Start &Stop nu va fi unul foarte evoluat si nu va include tehnologia de recuperare a energiei la franare.

Potrivit unor informatii preliminare, noul model va masura 4,4 metri in lungime, fata de cei 4,29 metri ai actualului Logan, si va fi oferit atat in varianta clasica de berlina, cat si sub forma unui hatchback, in doua volume.

Dacia Logan a fost lansat pe piata in anul 2004, la patru ani distanta fiind propus modelul cu facelift.

Duster Darkster de la ELIA

Tunerul german Elia a adus un nou kit de tuning SUV-ului romanesc fabricat de Dacia, care salta pretul autoturismului la 25.800 de euro.



Elia, tuner specializat in modificarea modelelor Renault, Nissan si Dacia, a venit la Frankfurt cu un Duster tunat pe care l-a numit Darkster.

Duster Darkster se prezinta cu jante din aluminiu de 20 inch (850 euro), bull bar, praguri, lumini de ceata cu leduri, vopsea mata, esapament cu doua evacuari, extensii de aripi.

Pe plafon avem bare si inca un set de lumini, utile daca conducem noaptea pe teren off-road.

Intreaga gama Dacia tunata de Elia o puteti vedea aici.






Date tehnice Dacia Duster Darkster:

motor 1,5 dci 110 CP 4x4
cutie de viteze manuala cu 6 trepte
Viteza maxima 168 km/h
0-100 km/h in 12,5 secunde
CO2 145 grame

pret: 25.790 euro

Sursa foto: autoblog.nl

Dacia Popster deja se fabrica in Maroc

Dacia a început deja în Maroc producţia in volume limitate pentru cele două variante Popster - monovolum şi utilitară.

Modele vor fi construite exclusiv in Maroc si urmeaza a fi lansate in primavara, respectiv vara anului viitor, a spus pentru 0-100.ro, Jacques Chauvet, director regiunea Euromed la Renault.



Dacia a anuntat ca va produce la noua uzina din Tanger doua noi modele: un automobil de familie si o utilitara, iar Chauvet spune ca lucrarile la noua uzina sunt avansate, cladirile sunt gata, iar utilajele instalate, astfel incat a inceput si productia de test a unui numar foarte foarte mic de vehicule care nu sunt destinate vanzarii, ci sunt construite pentru teste de calitate.

Capacitatea instalata la uzina din Tanger va ajunge la circa 170.000 unitati/an intr-o prima faza, dar nu de la inceput, ci va creste pas cu pas, prognoza pentru primul an de productie fiind de circa 90.000 vehicule, informează 0-100.ro.

Popster va avea 4,5 metri lungime şi un preţ de 14.800 de euro, cu 6.000 de euro mai ieftin decât un Renault Scenic. Popster va avea şi o variantă utilitară, nume de cod K67, mai spartană decât monovolumul, ce va fi dotată cu uşi culisante. În partea din spate, deschiderea se va face cu ajutorul a două uşi, în acelaşi mod ca la modelul Logan MCV.

vineri, 16 septembrie 2011

Culori vii pentru Dacia in 2012

Gama Dacia va primi cinci culori noi începând cu anul 2012, anunţă directorul de marketing al Renault, Stephen Norman, citat de Mediafax. Potrivit oficialului, cele cinci nuanţe vor fi "mai vii", pentru a atrage clienţii din vestul Europei şi nu numai. Culorile nu vor fi aceleaşi pentru toate pieţele pe care activează Dacia, deoarece consumatorii au preferinţe diferite în ceea ce priveşte culoarea unui automobil, spun cei de la Renault. Aşadar, Dacia face încă un pas spre diversificarea gamei, de data aceasta fiind vorba de un element estetic, nu doar de combinaţii de motorizări, echipamente şi instalaţii de alimentare cu Gaz Petrolier Lichefiat.



Noile culori ale gamei Dacia vor debuta în preajma Salonului Auto de la Paris, anunţă colegii de la Mediafax. Aşadar, fanii Dacia vor trebui să aştepte până la finele lunii septembrie 2012 pentru a vedea noile nuanţe din gama constructorului din Mioveni. Potrivit oficialilor Renault, designerii şi specialiştii de la marketing iau în calcul "toate culorile vii care lipsesc din gamă", fiind posibile numeroase variante interesante. Singurele limite sunt imaginaţia designerilor, preferinţele consumatorilor, tehnologia de aplicare a vopselei prezentă la Mioveni şi costul respectivelor vopseluri. În contrast, fabrica Ford din Craiova se mândreşte cu un atelier de vopsitorie avansat şi ecologic, care nu poate vopsi la capacitate maximă din cauza cotei de producţie sub aşteptări.

Via: Mediafax

joi, 15 septembrie 2011

King of Europe Drift Series - Brasov 16-18 Septembrie 2011



Etapa a 6-a King Of Europe | Brasov - Romania 16/18 Septembrie 2011
Cea mai tare competitie europeana pe care a vazut-o Romania. Cei mai tari drifteri europeni pe care i-a vazut publicul din Brasov. Cele mai spectaculoase masini de drift care au muscat din asfaltul Romaniei. CU SIGURANTA cel mai tare show pe care il vom vedea cu totii - King of Europe Brasov-Romania.

In perioada 16-18 septembrie 2011, la Brasov, pe circuitul de la Prejmer va avea loc a 6-a etapa de Campionat European, King of Europe Drift Series si etapa cu numerul 5 din Campionatul national de Drift ( GTT Drift Series) cu aceasta ocazie se va face si inagurarea ciurcuitului de la Prejmer (Prejmer Circuit).

Astfel, brasovenii sunt invitati in vinerea premergatoare weekendului competitional sa admire parada formata din echipele inscrise in cele doua campionate de drift. La ora 17:00, caravana bolizilor veniti din intreaga Europa, va parasi circuitul de la Prejmer escortata de echipajele politiei si va rula pe strazile Brasovului, oprindu-se in in fata Primariei Brasov. Acolo, publicul va putea admira de aproape masinile pregatite special pentru disciplina driftului.

Intre orele 18:00 si 19:00 va avea loc gala de prezentare a echipelor si organizatorilor King of Europe. Intreg evenimentul se bucura de sustinerea Primariei Municipiului Brasov. Autoritatile sprijina inca o data continuarea traditiei sporturilor cu motor, care face de altfel parte din istoria orasului Brasov. Si, nu in cele din urma, festivalul de drift de la Brasov este inca o ocazie prin care Asociatia Romana de Drift va promova siguranta in trafic si practicarea sporturilor cu motor in cadrul organizat.

DragRacing Events te invită la Arad

Duminică 18 septembrie 2011 va avea loc, la Arad, mai exact pe pista Aeroportului din oraşul de pe Mureş, cea de-a şaptea etapă a Campionatului de DragRacing, condiţiile de participare fiind aceleaşi precum la ediţia precedentă de la finalul lunii iulie 2011.



Etapa a VII-a a Campionatului Naţional de DragRacing s-a amânat. Deşi trebuia să se desfăşoare pe 4 septembrie, organizatorii au luat hotărârea de a "muta" această etapă două saptămâni mai târziu, astfel, pista Aeroportului din Arad devine, pe 18 septembrie 2011, "casa" cailor-putere ai maşinilor ce se întrec la "liniuţe". Suprafaţa pistei este din beton de cea mai bună calitate, ţin să precizeze organizatorii competiţiei .

Înscrierile se fac la faţa locului în dimineaţa zilei de concurs, mai exact după ora 7:30, atunci când se şi deschid porţile de intrare la acest show, urmând ca de la ora 10:00 să înceapă calificările, acestea urmând a se încheia în jurul orei 15:00. Finalele etapei vor începe la ora 16:00, iar premiile ce se acordă câştigătorilor de la categoria "Profi" sunt:

- locul I - 400 ron;
- locul II - 200 ron;
- locul III - 100 ron.

Organizatorii mai anunţă că cei aflaţi pe podium atât la categoria "Profi", cât şi la "Street", vor primi cupe.

Taxa de participare pentru cei ce vor concura la "Profi" este de 150 de lei, în timp ce la "Street" aceasta este de 100 de lei.
Accesul publicului se face pe bază de bilet, preţul acestuia fiind la fel c la etapa din iulie, de 15 lei, inclusiv concurenţii, urmând a beneficia de gratuitate copii sub 10 ani, care sunt însoţiţi de cel puţin un adult, dar şi persoanele a căror vârstă depăşeşte 60 de ani.

Standul Dacia de la Frankfurt 2011

Duster-ul de 850 CP expus la Salonul auto de la Frankfurt a participat la competiţia Pikes Peak International Hill Climb 201, clasându-se pe locul trei. Alături de cele două Dustere modificate, la standul Dacia vizitatorii pot admira restul gamei, format din modelele Sandero, Logan şi Logan MCV.



Alaturi de No Limit , mai este expus si un Duster de pompieri !
SUV-ul în variantă dCi de 110 CP, 4x4 a fost vopsit în culorile alb şi roşu şi are inscripţionat pe el numărul unic de urgenţă 112 şi cuvântul “POMPIERI”, scris în limba germană.

miercuri, 14 septembrie 2011

Dacia vor fi primele masini din Europa vandute online

Dealerii din Italia de Dacia experimenteaza ceva nou: comenzile si plata avansului online, pe internet, pentru Sandero si Duster. Ulterior comenzii online, cumparatorul spune unde vrea masina sa fie livrata, la cel mai apropiat dealer Dacia, si se duce sa o ia, platind restul de bani. Suna usor? Chiar este!



Italia este prima tara in care se va experimenta ceea ce in USA se incearca fara succes de 10 ani; configurarea si vanzarea automobilelor online. Primele masini disponibile vor fi doua modele de Sandero, urmand sa fie si modelul Duster scos la vanzare asa. In curand sistemul va fi extins si in alte tari.


Rata sporita de utilizare a internetului in Italia si succesul marcii Dacia au determinat Renault sa faca un pas pe care alti constructori se feresc sa-l faca, vanzarea automobilelor online.


Noul "dealer virtual" va deschide pentru public joi, 15 septembrie, iar in scurt timp va fi extins si in alte tari. Sistemul de vanzari este destul de simplu si nu ignora intru totul dealerii traditionali. Clientul intra pe site, achita un avans de 500 de euro, configureaza masina si specifica de la ce punct de reprezentanta vrea sa o ridice. In momentul preluarii masinii va achita si restul de plata. Preturile vor fi identice cu cele practicate de dealeri.

marți, 13 septembrie 2011

Duster cu numărul 200.000 la uzina de la Mioveni



De succesul lui Duster nu se mai poate îndoi nimeni. Mai ales acum, cînd la uzina din Mioveni se sărbătoreşte deja atingerea unei cifre de producţie record. Introdus în procesul de asamblare în luna ianuarie a anului trecut, Duster a atins deja 200.000 de unităţi produse la Mioveni. Astfel, în mai puţin de doi ani, SUV-ul românesc a ajuns să reprezinte 50% din producţia Dacia.

Exemplarul cu numărul 200.000 este un Duster în echipare Laureate, cu tracţiune integrală, motor diesel 1.5 dCi de 110 cai putere şi culoare neagră. Maşina va ajunge la un client din România.

Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva din 2010, Duster a reuşit să adune o mulţime de premii la nivel european, în mai puţin de doi ani de existenţă: Maşina Anului 2011 în România şi Croaţia, SUV-ul Anului 2011 în România, Autobest 2011, Argus în Franţa şi titlul de Campion la Valoarea Reziduală 2011 în Germania.

via:Dacia

duminică, 11 septembrie 2011

CNVC – Cupa Pandurii – Ranca 2011



C.S. Autocorex din Târgu Jiu organizează, între 9 și 11 septembrie 2011, Cupa Pandurii Gorj, etapele 13 și 14 din Campionatul Național de Viteză în Coastă, desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Competiția va avea loc la Rânca, în județul Gorj, pe DN67C, între km 17 +25 și km 22 +50. Cele două etape se vor desfașura pe parcursul a două manșe, în zilele de vineri și duminică, începand cu ora 14:00.

Traseu
Locul desfășurării : Novaci
Sector de drum: Novaci-Rânca, DN67C
Lungime : 5,025 km
Pantă maximă : 12 %
Diferența nivel: 342m
Locul startului : DN67C BK 17+25m
Locul sosirii : DN67C BK 22+50m

sâmbătă, 10 septembrie 2011

Concurs: Fabrica de Masini 2



Pentru ca ti-a placut sa conduci masina creata de tine,si pe care ai construit-o anul trecut in concursul pe care pe vremea aceea l-am propus aici .Ca sa ajungi primul la fiecare destinatie, sa vanezi toate premiile din competitie, sa aduni gasca de suporteri, Dacia a decis sa-ti mai dea o sansa catre marile premii:

- 2 Dacia Sandero;
- 1440 litri de carburant Petrom si 2 excursii Petrom - Redescopera Romania;
- 12 telefoane HTC CHA CHA si 84 de voucere de reducere de 15 euro in magazinul online Orange Store;
- 336 seturi de cosmetice Garnier.

Tot ce trebuie să faci este să intri în joc, să îți construiești prima mașină și să începi să explorezi! Creeaza-ti un cont pe fabrica de masini 2 si incepe sa joci.

În joc poți aduna puncte ajungând la diferite obiective, participând la diverse evenimente sau prin descoperirea unor locații ascunse. Primești puncte bonus dacă îți validezi adresa de e-mail și numărul de telefon sau dacă îți actualizezi avatarul sau pentru fiecare suporter adus de tine.

vineri, 9 septembrie 2011

eCall va fi obligatoriu din 2015

Toate noile modele de automobile trebuie să fie echipate, incepand din 2015, cu dispozitive eCall, de alertare, in caz de accident grav, a numarului european de urgenta 112. Aparatul va costa aproximativ 100 de euro.

Sistemul eCall trebuie sa fie instalat si pe deplin functional, pana in 2015, in toata Uniunea Europeana, dar si in Croatia, Islanda, Norvegia si Elvetia, scrie Mediafax.

Recomandarea indeamna toate statele membre sa se asigure ca operatorii de telefonie mobila trateaza apelurile transmise de dispozitivele eCall asa cum trateaza si celelalte apeluri la numarul 112 - adica acordandu-le prioritate si netaxandu-le.

Recomandarea va fi urmata de adoptarea de catre Comisia Europeana a specificatiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenta si a unei propuneri de regulament in care sa se stipuleze ca, pentru a obtine aprobarea de tip la nivelul UE, toate noile modele de automobile si de vehicule usoare trebuie sa fie echipate, incepand din 2015, cu dispozitive eCall care indeplinesc specificatiile tehnice prevazute.

joi, 8 septembrie 2011

UMCD a fabricat 1.500.000 de motoare K7

Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) a produs, saptamana trecuta, motorul pe benzina cu numarul 1.500.000. Motorul de tipul K7M EURO 5, cu o capacitate cilindrica de 1,6 litri, a fost livrat Uzinei Vehicule Dacia.

Printre clientii carora Uzina Mecanica Dacia le furnizeaza motoare se numara Uzina Vehicule Dacia (pentru gama Logan si Sandero) si uzine Renault din Franta, Rusia, Maroc, Africa de Sud, Columbia.

Cele doua varietati de motoare asamblate la UMCD, K7J (1,4 litri) si K7M (1,6 litri), au început sa fie fabricate la Mioveni odata cu lansarea gamei Logan, în 2004. In prezent, linia de fabricatie are o capacitate instalata zilnica de 1.567 motoare.

In 2010, UMCD a asamblat peste 247.780 de motoare. Cei 3.785 de angajati ai Uzinei Mecanice produc si asambleaza doua tipuri de cutii de viteze, module de transfer (organ specific versiunilor 4x4 ale modelului Dacia Duster), punti fata si spate, cadre fata si spate, osii spate si brate inferioare.

UMCD este cea de-a doua uzina mecanica din grupul Renault la nivel mondial, fiind organizata în sase departamente de fabricatie (Motoare, Cutii de viteze J, Cutii de viteze TL, Aluminiu, Sudura/Presaj, Asamblaj/Cataforeza/Uzinaj). În 2010, în uzina au fost înregistrate mai multe cifre importante de productie, printre care: cutia de viteze J cu numarul 1.500.000, cutia de viteze TL cu numarul 300.000, motorul K7 cu numarul 1.250.000.

miercuri, 7 septembrie 2011

Dacia si sistemul Start-Stop in 2012

Dacia se va alinia trendului general de reducere a consumului şi emisiilor de CO2 la sfârşitul anului viitor. Constructorul român analizează în prezent posibilitatea introducerii unui sistem start-stop pe modelele existente în gamă. Speculaţiile au fost lansate de publicaţia Autoevolution după o serie de informaţii oferite de mai mulţi furnizori români ai constructorului de la Mioveni.

Intenţiile Dacia dovedesc că grija pentru mediu se manifestă chiar şi în segmentul low-cost. Mai mult decât atât, Dacia dovedeşte că tehnologia tinde să devină extrem de comună, un echipament standard pentru orice constructor care vrea să reducă consumul modelelor sale, precizeaza autoblog.

Sistemul pe care Dacia intenţionează să îl introducă este unul relativ simplu, fără tehnologie de recuperare a energiei la frânare. Aceasta ar urma să debuteze ceva mai târziu, pentru a completa pachetul micro-hibrid. Judecând după planurile de dezvoltare ale inginerilor de la Dacia, sistemul capabil să întrerupă alimentarea cu combustibil la semafor este aşteptat la finalul lui 2012.

Nu este exclus ca el să debuteze odată cu noua generaţie a modelului Logan, cunoscut sub numele de cod X52. Cu ajutorul sistemul start-stop, berlina românească ar putea îndeplini normele de poluare mult mai uşor şi ar reduce considerabil costurile de exploatare.

via: automarket

marți, 6 septembrie 2011

Dragracing - Trofeul Pitesti - 10 sept. 2011



Pe 10 septembrie 2011 va avea loc editia a IV-a a concursului Automobilism Viteza - Trofeul Pitesti, organizat de CS Procar Racing cu sprijinul primariei Pitesti si a sponsorilor.
Locatia va fi str. Nicolae \Dobrin zona Stadion, traseul putin modificat fata de anul trecut, in sensul decalarii startului cu 60 de metri inapoi pentru a se obtine o distanta mai buna de franare.

Grupe de participare
Grupa S1 # sub 1.585 cmc aspirat + 1.000 cmc supraalimentat
Grupa S2 # 1.586-2.900 cmc aspirat + 1.001-1.600 cmc supraalimentat
Grupa S3 # 2.901-3.800 cmc aspirat + 1.601-2.550 cmc supraalimentat
Grupa S4 # peste 3.801 cmc aspirat + peste 2.551 cmc supraalimentat
Grupa S5 # tracţiune intergrală sub 2.500 cmc
Grupa S6 # tracţiune intergrală peste 2.501 cmc
Grupa S7 # diesel sub 2.000 cmc
Grupa S8 # diesel peste 2.001 cmc

Bogdan Nastase castiga Raliul Tara Barsei



- Fairplay-ul si solidaritatea i-au adus victoria lui Bogdan Nastase in Raliul Tara Barsei Dunlop- Klar Professional (20 de minute pentru schimbarea cutiei de viteze, un adevarat record)

- Pe podium au mai urcat Viorel Ivan si Sebastian Barbu, cei care ocupa acum si locurile 2 si 3 in clasamentul general al Cupei Dacia.

- Tincescu, Gioarsa si Târnovean au obtinut primele trei locuri in competitia debutantilor, rezultat in urma caruia, pentru un singur punct, Florinel ii sufla prima pozitie lui Octavian .

via: Dacia

luni, 5 septembrie 2011

Midnight Racers Legal Event - Sibiu 9-11 sept. 2011



Locatie: Parcarea Trident – Sibiu, Romania
Data: 9-11 Septembrie 2011

In Septembrie, timp de 3 zile, Sibiul va fi gazda unui nou eveniment inedit de tuning organizat de Midnight Racers Sibiu impreuna cu Ascer: Midnight Racers Legal Event, un eveniment in care vor fi prezentate, atat in cadrul unei expozitii, cat si in cadrul diferitelor competitii de gen, precum si a unei parade prin centrul Sibiului, cele mai tari masini modificate ale membrilor cluburilor de specialitate din tara si cateva proiecte foarte reusite ale firmelor de tuning.

Intrarea la eveniment va fi LIBERA pentru toti vizitatorii in toate cele 3 zile ale evenimentului !!! Participarea este de asemenea gratuita, iar toti participantii vor primi cazare gratuita pentru cele doua nopti din timpul evenimentului.

Concursuri organizate:

1) Midnight Tuning Competition (Expo) Este o competitie care are ca scop aprecierea celor mai frumoase masini modificate din cadrul Midnight Racers Legal Event. Se vor acorda premii dupa cum urmeaza: Best Car of the Show, Best Wheels, Best Interior, Best Exterior, Best Custom, Best Paint, Best Stand (pentru cluburi), Best Sound Setup si Best Romanian Car.

2) Drift and Burnout Competition Este un concurs în cadrul căruia se vor premia cele mai spectaculoase momente demonstrative

3) Handling Your Way Este o competiție de îndemanare care se va desfașura contratimp pe un traseu amenajat în cadrul Midnight Racers Legal Event. Participanții vor evolua o singură dată pe traseu și vor fi cronometrați cu celule laser profesioniste.

Programul evenimentului

Ziua 1 Vineri 9 Septembrie 2011

începând cu ora 10 primirea participanților și repartizarea locurilor de amplasare a automobilelor în parcarea TRIDENT, se vor începe înscrierile pentru competițiile din ziua 2.

Ora 20.00 – ședință tehnică (este obligatorie participarea tuturor participanților la eveniment) pentru pregatirea paradei din ziua de sambata

Ziua 2 Sâmbătă 10 Septembrie 2011

ora. 10.00 plecarea mașinilor din parcarea TRIDENT către Piața Mare a Orașului
ora 11.00 dezvelirea monumentului victimelor accidentelor cauzate de consumul de alcool și de condusul agresiv. (conferință de presă, declarații ale rudelor victimelor, declarații ale reprezentanților poliției și ale reprezentanțiilor municipalității)
ora 12.30 deschiderea oficială a expoziției (ședințe foto, declarații etc.)
ora 16.00 plecarea în paradă pe traseul Nicolae Balcescu- Bretea- Vasile Milea- Calea Dumbravii – Mihai Viteazu – Calea Dumbravii – Vasile Milea – Alba Iulia – Parcare TRIDENT.
ora 17.00 Drift and Burnout Competition
ora 18.00 workshop prim ajutor
ora 18.45 Bikini Carwash
ora 19.00 Handling Your Way
ora 21.00 Special Performance Midnight Racers Sibiu
ora 22.00 PARTYYYY

Ziua 3 Duminica 11 Septembrie 2011

ora 12.00 - demonstrații ale participanților
ora 14.00 – premierea participantiilor
ora 15.00 – conferinta de presa cu toti participantii
ora 16.00 – Demonstratii ale participantilor, photoshoting
ora 17.00 – plecarea participanților și eliberarea tuturor spaților utilizate în cadrul evenimentului.

sâmbătă, 3 septembrie 2011

Cupa Dacia in Raliul Tara Barsei

Ieri la ora 17.00, in parcarea Baneasa Shopping City, s-a dat startul in Raliul Țara Barsei, cea de a saptea etapa a Cupei Dacia 2011, un raliu ce se anunta spectaculos prin duelul debutantilor. Bogdan Nastase este liderul clasamentului general, in timp ce Octavian Tirnovean este pe doi la general si lider in clasamentul debutantilor. New entry-ul de la aceasta etapa este echipajul Lucian Garbacea jr./Sorin Colceriu.

La fel ca sezonul trecut Raliul Țara Barsei debuteaza cu Super Speciala din Bucuresti, urmand ca astazi pe 3 septembrie concurentii sa parcurga cele sapte probe speciale din zona Sacele – Predeal – Azuga.


Bogdan Nastase este liderul la zi al Cupei Dacia avand un avans de 16,5 puncte in fata lui Octavian Tirnovean, care la doar 19 ani se lupta pentru a se clasa in top trei la finalul sezonului. Sibianul este lider in clasamentul debutantilor unde are noua puncte avans in fata lui Florin Tincescu, un licean care face furori pe probele speciale. De altfel, lupta dintre cei doi va fi in centrul atentiei la Raliul Țara Barsei, Florin fiind nevoit sa isi ia revansa dupa ce la Arad a fost obligat sa abandoneze. in plus, Simone Tempestini (16 ani) este omul ce poate crea surprize dovedind in etapa precedenta ca poate termina pe podium. Lupta pentru podium la debutanti va fi cu atat mai interesanta cu cat la startul acestei etape s-a aliniat si Lucian Garbacea jr., un pilot extrem de talentat care a avut primul contact cu Dacia Logan, pregatit pentru cupa, in 2010. Atunci, Lucian a fost invitat de George Grigorescu sa piloteze una din masinile forlighter de la Raliul Țara Barsei si astfel fostul pilot de motocross a fost stimulat sa revina in competitii. Acest raliu este primul pe care Lucian Garbacea il face in cadrul Cupei Dacia, insa el a mai concurat in alte raliuri de-a lungul sezonului 2009.

Via: Dacia
Foto: Eugen Conradt


vineri, 2 septembrie 2011

Dacia Popster filmata pe strada in Romania



Uzinele Dacia ţin departe de ochii curioşilor noul model pe care ar urma să-l laseze anul viitor. Totuşi, un telespectator REALITATEA TV a reuşit să surprindă imagini cu noul model.

joi, 1 septembrie 2011

Grand Prix Lugoj 2011



S-a încheiat lunga aşteptare pentru iubitorii sporturilor cu motor din vestul ţării. În 3 septembrie aceştia au parte de o nouă întâlnire cu viteza şi adrenalina la Grand Prix Lugoj 2011, titulatură sub care se desfăşoară ediţia a 10-a a competiţiei automobilistice pe malurile Timişului.
Startul este prevăzut la ora 10,01, iar în jurul orei 13 va demara şi concursul de karting. Circulaţia auto va fi închisă în Piaţa Victoriei în intervalul ora 8-17!